„Fantasztikusan rajtoltam, megelőztem Markot (Webber) és második helyen futottam az első körben, de utána végig szenvedtem a gumikkal a verseny elején. Végül jól sült el a stratégiánk, sikerült visszakapaszkodnom Jenson (Button) elé, és a leintéskor csak néhány másodperccel maradtam el Lewistól (Hamilton) a másik McLarenben. Még mindig van mit ledolgoznunk a vezető csapatokhoz képest, de ezen a hétvégén is fejlődtünk. Nem tudjuk pontosan, mitől voltunk ilyen jók az edzéseken, dolgozni fogunk rajta, hogy kiderüljön” – mondta Nico a verseny után.
Csapattársa, Michael Schumacher újabb zavarba ejtő versenyt hagyott maga mögött Isztambulban. A hétszeres világbajnok nem hagyott helyet az őt támadó Vitalij Petrovnak, ütköztek, letört a Mercedes első szárnya és a plusz depózással sok pozíciót veszített.
„Nem vagyok elégedett a hétvégémmel, de csak magamat okolhatom az eredményért. A Petrovval történt ütközésem diktálta a versenyemet: hirtelen közel kerültünk egymáshoz és nagyon meglepődtem, hogy összeértünk. Az egész nagyrészt az én hibám volt. A hétvége legnagyobb tanulsága számunkra az, hogy megerősítettük, jó irányba tartunk. Még több fejlesztéssel készülünk, hogy javítsunk az eredményeinken.”
Ross Brawn csapatvezető elismerte, hogy a csapat mellényúlt Rosberg kocsijának versenybeállításakor.
„Nico autójának egyensúlya nem lett olyan jó, mint reméltük, ezért a kocsi teli tankkal keményen büntette a hátsó abroncsokat. Ez elrontotta a versenye első felét. A futam második felében Nico fokozatosan visszakapaszkodott a mezőnyben, de akkor már túl késő volt. Mindent egybevéve az ötödik hely egy tiszteletre méltó eredmény, de a versenybeállítás finomhangolása a következő versenyek kiemelt feladata lesz, mivel olyan pályák következnek, amelyeken nagyon finoman kell bánni a gumikkal.”