Míg a futamokon csak a pálya egy kijelölt szakaszán használható az előzést segíteni hivatott, a hátsó tengely leszorítóerejét csökkentő mozgó hátsó szárny, a DRS, addig az edzéseken és a kvalifikáción csak a versenyzők belátására van bízva az alkalmazás.
A szabály az időmérőn azonban visszaüthet, vélik egyes pilóták, ugyanis lehetnek olyanok, akik a jobb eredmény érdekében kockázatos helyen is vállalni kényszerülnek a DRS használatát, ez pedig például a monacói alagútban vagy majd a spái Eau Rouge-ban komoly balesetveszélyt hordozhat.
A fenti félelmek miatt felvetődött, hogy a Monacói Nagydíjra megtilthatják a DRS alkalmazást, de mivel a csapatok nem jutottak egységes álláspontra, az FIA illetékese, az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting végül nem vezetett be semmilyen korlátozást. A pilóták érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöki posztját betöltő Rubens Barrichello nagyon nem ért egyet.
„Szerintem ez hiba. Szeretném, ha a fejesek egyszer beülnének az autóba és megpróbálnának nyitott DRS-sel végigmenni az alagúton. Szerintem ezzel lehetőséget adtak a bajra. Aztán ha megtörténik, majd azt mondják, hogy hát, jövőre majd nem lehet használni Monacóban. Most nem hallgattak a versenyzőkre, szerintem ez rossz döntés” – magyarázta a veterán az Autosportnak.
„Kénytelenek leszünk megpróbálni a használatát az alagútban. Biztonsági autóval tarkított versenyt várok. Ha esetleg még meghallják: Monaco olyan, amilyen, nem előzési terület. Azt hiszik, DRS-sel majd előzések lesznek? Talán, de az is lehet, hogy valakinek baja esik. A tapasztalat mondatja ezt velem.”