A Forma-1-es csapatok a költségek csökkentése érdekében 2010-re lemondtak az idény közbeni tesztekről, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke nemrég arról beszélt, hogy szeretné már jövőre visszahozni őket. A csapatok nem tapsolnak az ötlethez.
„Szerintem most pont jó ez egyensúly. Talán lehetne egy kicsit többet menni péntekenként vagy kaphatnánk több garnitúra gumit, amellyel az utánpótláspilóták pályára küldését lehetne ösztönözni. A tesztelés visszahozásával viszont az a gond, hogy akkor újra tesztcsapatokra van szükség, a költségek megemelkednek” – mondta a kérdéssel kapcsolatban a Red Bull főnöke, Christian Horner.
„A tesztelés korlátozása jelentette az egyik legfőbb költségcsökkentést, szóval szerintem pont jó az egyensúly a mostani idény előtti téli és az idény utáni utánpótlásteszttel, pénzügyileg pedig a nagy és kiscsapatok számára is hasznos” – tette hozzá.
A Force India igazgatója, Otmar Szafnauer is úgy véli, hogy a tesztek visszahozása visszalépést jelentene a jó irányba tartó költségcsökkentési úton.
„Mi nem szeretnénk. Minek haladjunk visszafelé? Vannak olyan alapvető dolgok, amiket elleneztünk, amikor még a Hondánál voltam, de utólag kiderült, tévedtünk és Max Mosleynak volt igaza. Az egyik ilyen a kvalifikációs autó letüntetése volt – külön kvalifikációs motort használtunk, de mennyibe került, minek? A semmiért.”
„A parc ferme is ilyen, egy másik fontos dolog, a kvalifikációs motorok mellett az arra használt autókat is ejtettük. Nagyszerű, egyáltalán nem ártott a versenyzésnek. A motorok is sokkal tovább tartanak mint régen, ez is egy helyes alapvetés. A sebességváltóknál is ugyanez a helyzet. Ezek mind-mind csökkentették a költségeket és egyáltalán nem ártottak a show-nak.”
„Az idény alatti tesztelés tilalmával is nagyon sokat spórolunk. Ma már nincs külön tesztcsapatunk. De mi lenne, ha visszahoznánk a tesztelést? Már így is 19-20 futamot teljesítünk, a csapat tagok épp csak bírják. Most még két-három tesztet is kérjünk tőlük? Így megint két csapatra lesz szükség, akkor pedig újra nőnek a kiadások. Miért lépnénk vissza ezen a területen?” – érvelt a Force Indiá-s.
A csapatokat tömörítő FOTA elnöke, a mclarenes Martin Whitmarsh különösen a kiscsapatok szemszögéből tartaná rossz lépésnek a tesztek visszahozását.
„Jó néhány csapat szeretne többet tesztelni, de figyelembe kell vennünk a kiscsapatokat is. Ellenőrzés alatt kell tartanunk a költségeket. Ha a nagyok tesztelgetnek, míg a kicsik emiatt látszólag hátrányba kerülnek, az árt a sportnak.”
A kiscsapatokért finoman szólva sem rajongó Ferrarinál persze örömmel vennék a tesztek visszahozását, Luca di Montezemolo sokadszorra is emellett érvelt:
„Nem tesztelhetünk, nem edzhetünk. A Forma-1 az egyetlen profi sport, amelyben nem lehet tesztelni, tréningezni” – mondta a Ferrari-vezér.
A tesztek 2012-es visszahozásához a csapatok egyetértése is szükséges, de az FIA 2013-ra alkudozás nélkül szabályba foglalhatja a dolgot, Jean Todt pedig készen is áll erre.