A múlt hétvégi Török Nagydíjon „szemre” is nagyon sok pozícióváltás történt, mostanra azonban számok is rendelkezésre állnak, amelyek egyértelműen alátámasztják, hogy soha ennyi előzést nem láthattunk.

Azt már közvetlenül a futam után tudtuk, hogy 81 kerékcsere történt, de a Turon Sanomat arról ír, hogy előzésből is majdnem ennyi zajlott, a finn lap 79-et ír, amely új rekord az 1983-as Long Beach-i Nyugati Amerikai Nagydíj óta.

Az újság szerint ezzel 200 fölé emelkedett az előzések száma idén, azaz mindössze négy futam alatt több mint a 2010-es szezon felében.

A brit F1-es szakíró, Ian Parkes még hihetetlenebb számról számol be egyébként, ő úgy tudja, hogy a Török Nagydíjon összesen 126 előzés volt, amely több, mint a verseny történetének összes korábbi évében együtt (120).

Akármelyik számot is higgyük el, az biztos, hogy a 2011-es szabályváltoztatások, a gyorsan kopó Pirelli-gumik és az előzést könnyíteni hivatott hátsó szárny, a DRS teljesítették a célt. Egyesek szerint túlteljesítették, mások azt mondják, hogy ezek mesterségessé tették a versenyzést, de az F1-es szereplők többsége eddig kiállt a sportág új arca mellett.

„Vannak panaszkodók, akik szerint túl sok az előzés, de igazából öröm ezt hallani. Nem lehet mindig mindenkinek a kedvére tenni, de mi versenyezni vagyunk itt, és volt is pár nagyon észbontó futam, ez a lényeg!” – írta például a Telegraphban vitt rovatában a Team Lotus technikai főnöke, Mike Gascoyne.