Az első futamok alapján világossá vált, hogy a Pirelli lágy és kemény abroncsainak különbsége nem elegendő, ugyanis az utóbbi keverék természetéből adódóan lassabb, de ezt nem ellensúlyozta a tartósság, nagyjából ugyanannyit bírt csak, mint a lágy, azaz bevetése csak kötelező rossz volt stratégiai szempontból.

Az olasz gyártó a Török Nagydíj pénteki edzésein már a csapatok rendelkezésére bocsájtotta a kemény keverék új, tartósabbnak szánt változatát, most pedig megerősítették, hogy a Spanyol Nagydíjon már a versenyre is ezt viszik.  

„Az év kezdetétől fogva hangsúlyoztuk, hogy új fejlesztésű gumikat hozunk, ha úgy látjuk, jót tehetnek az F1-nek, Barcelona lesz az első alkalom, amikor ezt meg is tesszük. Az alaposan tesztelt új gumi kopása sokkal jobb” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.

„Nem egy óriási lépés a régi kemény keverékhez képest, de így is jóval nagyobb lesz a különbség a lágy és a kemény között, ami biztosan izgalmasabbá teszi majd a versenyt, a csapatok kreatívabb stratégiákkal állhatnak elő.”

„A teszteken gyűjtött adatok alapján Barcelonában talán három kiállásra számíthatunk. Barcelonában tovább tart a bokszutca megtétele, mint Törökországban, ez is mindenképp tényező lesz a stratégiákat illetően” – magyarázta a szakember.