Smith korábban a Red Bull Racingnél, a Renault-nál és a Jordannél dolgozott, utóbbi két istállónál mostani főnöke, Mike Gascoyne irányítása alatt. Gascoyne egyébként marad a Lotusnál, de a napi teendők elvégzése helyett mostantól a mérnökök és a fejlesztések koordinátora, hivatalos megnevezéssel Chief Technical Officer lesz.
„Most először látogattam meg a (Team Lotus) gyárat és lenyűgözött, amit ott láttam, minden egyes részlegen. Pályafutásom során számos csapatnál megfordultam már, és részesültem a győzelmek kellemes élményében. Eddig azonban még nem sikerült bajnoki sorozatban győznöm egyik csapattal sem, ez lesz az egyik legfontosabb célom a Team Lotusszal” – nyilatkozta az angol szakember.
Több más istálló – a Sauber, a Williams, a Mercedes és a Ferrari – mellett a Team Lotus is a Red Bull-féle, diffúzorba vezetett kipufogó lemásolásán dolgozik. Ezen kívül vadonatúj első szárnyat és első-hátsó fékhűtőlevegő-beömlőnyílásokat is szerelnek a T128-ra. Heikki Kovalainen szerint a Spanyol Nagydíjon érkező fejlesztésükkel jó esélyük lehet rá, hogy valóban a középmezőnybe emelkedjenek.
„Tudjuk, hogy jókora teljesítménynövekedés jöhet, ha sikerül eltalálnunk. Úgy érezzük, hogy a számok jók lehetnek, már alig várom. Remélhetőleg sikerül kiaknáznunk, jól működik majd” – mondta a finn még korábban az Autosportnak.
Kovalainen szerint, ha sikerül felülkerekedniük a megbízhatósági problémákon, már idén pontszerzésben reménykedhetnek. A Team Lotus az év eleje óta folyamatosan csökkenti lemaradását a középmezőny csapataihoz képest, így reménykedésük nem alaptalan.