Bár az F1-be idén visszatért a KERS és megjelent az előzéseket segíteni szánt mozgó hátsó szárny, a korábbiaknál jóval fordulatosabb versenyek a sportág szereplői szerint leginkább a Pirelli gyorsan kopó gumijainak köszönhetőek.
Míg az előző szállító, a Bridgestone tavaly szinte elnyűhetetlen abroncsokat szállított, a Pirelli az FIA kérésére vállalta, hogy gyorsan romló, jó esetben is nagyjából csak 15 kört bíró gumikat szállít. Az F1 ura, Bernie Ecclestone nagyon hálás ezért.
„Ezt csak a Pirelli vállalta be, köszönetet kell mondanunk nekik! Bátor dolog volt, a show-nak pedig jót tett. A Michelin és a Bridgestone nem volt hajlandó ilyen gumikat gyártani, mert féltették az imázsukat” – magyarázta a kisember a svájci Blicknek, hozzátéve, hogy szerinte 90 százalékban a Pirellinek köszönhetőek az idei változások.
„A mozgó hátsó szárny hatása nem világos, a KERS-t pedig nem az előzésekhez szánták, sokkal inkább csak egy kifelé szóló üzenet” – utalt az F1 zöldítésének szándékára Ecclestone, amelyért ő maga cseppet sem rajong.
„Egyeseknek van KERS-e, másoknak nincs, és vannak akik 15 millió dollárt költöttek rá, amikor valójában spórolni akartunk. Hihetetlen mennyiségű pénz ment el és senki sem tudja, miért is. Ha az előzéshez kellett volna, csinálhattuk volna úgy, mint az A1GP-ben, elég lett volna egy pár száz dolláros gombot rakni a kormányra.”
„A környezetbarát technológiák a túraautóknak valók, ott van értelme, mert azok az autók járnak a közutakon is. Más sportágakkal összevetve a Forma-1 nem nagy szennyező. A Tour de France több üzemanyagot éget, mint mi – gondoljunk csak a Tour kísérőire. A legnagyobb szennyezők a igazából a versenyekre látogató nézők, de próbáljon csak meggyőzni valaki egy szervezőt, hogy 10 százalékkal kevesebb jegyet adjon csak el!”