Fernando Alonso eddig 162 F1-es nagydíjon vett részt, ezeken 26 győzelmet aratott. Amikor a BBC tudósítója megkérte, nevezze meg az öt kedvenc Forma-1-es futamát, a Ferrari pilótája habozás nélkül a 2006-os Spanyol Nagydíjat választotta ki elsőnek.
„Még mindig ehhez a győzelmemhez fűződik a legtöbb érzelem” – indokolta Fernando a BBC Sportnak. Ez volt Alonso első (és máig egyetlen) hazai diadala, még a Renault színeiben, ami egy négy elsőségből álló győzelmi szériát nyitott meg, és végül második világbajnoki címéhez vezetett.
A második helyre a 2010-es Koreai Nagydíjat tette, amelynek a megrendezése sokáig kétséges volt, de az eredmény kulcsfontosságúnak bizonyult a spanyol (és a Ferrari) világbajnoki esélyei szempontjából. Tavaly tíz futam után, a Brit Nagydíjat követően Alonso 47 ponttal volt lemaradva a listavezető Mark Webberhez képest. Koreai győzelme után a spanyol a vb-tabella élére ugrott, két futammal a bajnokság vége előtt.
„Örökké emlékezni fogok az első koreai versenyre, mert olyan extrém körülmények voltak a fényviszonyok miatt. A végére teljesen besötétedett, ráadásul esett is. Alig tudtuk követni a biztonsági autót a vízfüggöny miatt. Olyan sok minden történt azon az egy versenyen, sokkoló volt, amit tavaly Koreában láttunk” – mondta Alonso.
Kissé meglepő, hogy a tavalyi monzai diadalát – első sikerét a Ferrari hazai pályáján – nem sorolta az öt kedvence közé, pedig a verseny után még a 2006-os barcelonai sikeréhez hasonlította, érzelmileg sokat jelentett számára.
Fernando az 1989-es és 1990-es Japán Nagydíjat is kedvenceinek választotta, amelyeken csúnya karambolokban csúcsosodott ki Ayrton Senna és Alain Prost rivalizálása.
Alonso ötödik favoritja a 2000-es Belga Nagydíj, az a verseny, amelyen Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes) úgy előzte meg Michael Schumacher Ferrariját a hátsó, hosszú egyenes végén, hogy egy zseniális mozdulattal a lekörözött Ricardo Zontát is megkerülte.
Ez a hétvége Fernando karrierjében is mérföldkő volt, hiszen domináns formában, a pole pozícióról rajtolva, a leggyorsabb kört elérve megnyerte élete első Forma-3000-es futamát. Mindezt az Astromega csapat autójával, amely nem tartozott a legjobbak közé abban az évben. Ez a siker jelentette számára az ugródeszkát a Minardi F1-es csapatához a következő, 2001-es szezonra. A többi, ahogy mondani szokták, már történelem.