A csapatokat meglepte a lépés.
„Nem ismerem a döntés hátterét, nem tudom, hogy az FIA magától találta ki, hogy lecsap erre vagy valaki más kezdeményezte. Már 2010 közepére világos lett az újságírók és a nézők számára is, hogy a csapatok a motorprogramok módosításával próbálnak még többet kihozni a kipufogó az autó hátsó részére gyakorolt hatásából. Már jó ideje ez van, de semmi jele nem volt, hogy betiltás készül” – mondta a McLaren vezető mérnöke, Tim Goss.
A német Auto Motor und Sport most azzal állt elő, hogy az FIA nem magától, hanem a Williams kezdeményezésére vette elő a témát, ugyanis állítólag a grove-iaknak és a Virginnek szállító motorgyártó, a Cosworth jelentős műszaki hátrányban van a befújt diffúzorhoz használt motorprogramok terén.
Azonban akár a Williams súgása alapján, akár magától lépett az FIA, a nagycsapatok nem kívánnak harc nélkül lemondani a számukra jelentős előnyt jelentő megoldásról.
„Ez teljes meglepetés volt, derült égből villámcsapás. Értem Charlie (Whiting, FIA-műszaki főellenőr) technikai érveit, de világossá tettük, hogy mi nem értünk egyet. Számomra elég furcsa ez a hirtelen döntés, az év közbeni szabályváltozások mindig kényes dolgok” – mondta a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier.
Az FIA a kipufogó diffúzoros használatát 90 százalékkal szeretné csökkenteni, ami a Renault számára nagy érvágást jelenthet, ugyanis úgy tudni, hogy ők használják a leghatékonyabban a megoldást, 95 százalékban támaszkodnak a diffúzorra befújt kipufogógázra.
A csapatok műszaki vezetőiből álló FIA-albizottság, a technikai munkacsoport a jövő hónapban tárgyal a kérdésről, egyértelműnek látszik, hogy a korlátozás elvetését javasolják majd a szervezetnek.
„Ránk egyértelműen nagy hatással lenne (a tiltás). Szóval mindenképp ellen akarunk állni. Persze tiszteletben kell tartanunk az FIA döntését. Charlie beleegyezett, hogy meghallgat minket, tárgyal velünk. Ha az után is tiltani akar, akkor minek küzdjünk tovább? Ők döntenek a szabályokról és ha egyértelműen meg akarnak szabadulni a befújt diffúzortól, akkor el kell fogadnunk” – magyarázta Boullier.
A Red Bull főnöke, Christian Horner egyetért renault-s kollégájával:
„Szerintem a felelős lépés az, hogy megtárgyaljuk a technikai munkacsoportban. Az a megfelelő fórum erre, biztos vagyok benne, hogy termékeny vita lesz. Hogy végül erre az évre vagy jövőre akarják a korlátozást, nem tudom, de biztos vagyok benne, hogy idénre nem kapja meg a csapatok egyhangú jóváhagyását. Nekem ez a véleményem, de majd meglátjuk.”