Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője elmondta: „Délelőtt direkt különböző programokkal küldtük pályára a két autót, hogy minél több adatot gyűjthessünk be az új fejlesztéseinkről. Az első edzésen végig ugyanolyan gumikon, egyforma mennyiségű üzemanyaggal mentünk, ráadásul az állítható szárnyat sem használtuk, ezért az ott elért köridőink nem jelentenek sokat. Délután sem Lewis, sem Jenson nem volt maradéktalanul elégedett az autójával, de egyértelmű, hogy előreléptünk a fejlesztéseink révén.”
Hamilton kiemelte, hogy a csapat visszafogott edzésprogramja ellenére a kocsi gyorsnak tűnik, ami mindenképpen pozitív előjel.
„Nem könnyű pontos képet kapni a valódi helyzetről: kitartottunk a tervezett programunk mellett és gyorsak voltunk, de nem tudjuk, a többiek milyen motorbeállítással és mennyi benzinnel mentek. Sikerült valamelyest előrelépnünk, az új első szárny kifejezetten jól működött. Általában véve nem rossz az autó, de délelőtt nem éreztem jól magam a keményebb abroncsokon, nehéz volt átállni rájuk [a Pirelli új keverékű kemény gumikat hozott Barcelonába] és nem voltak valami tartósak. Óriási különbség van a kétfajta Pirelli-gumi között, ami remélhetőleg izgalmasabbá teszi a hétvégét.”
Jenson Button McLarenje túlkormányzott volt, amit a 2009-es világbajnok különösen nem kedvel. Ez magyarázza hattizedes lemaradását a csapattársához képest.
„Délelőtt inkább csak az új rendszereket próbálgattuk, délután már rámentem a gyors köridőkre és bele is rázódtam a dolgokba. Nem vagyok elégedett az autó egyensúlyával, instabil a hátulja, amit nem igazán szívlelek. De ma este ezen még tudunk javítani. A kocsi sokkal gyorsabb ennél, csak meg kell találnunk a megfelelő balanszot és ki kell préselni belőle. Hosszabb távon is elfogadhatóan ment az autó, akkor is, ha kissé elmaradtam attól az eredménytől, amit vártunk. Jó versenyre számítok, de előbb rendbe kell tennünk az autó farát a holnapi kvalifikációra” – értékelte pénteki futását Button.