Míg az első öt futamra a Pirelli a lágy és a kemény keverékét szállította – igaz, Barcelonában az utóbbi már egy frissített változat volt – a hétvégi Monacói Nagydíj lesz az első, ahol eltérő kombinációval kell gazdálkodnia a csapatoknak.
A lassú utcai pályán a lágy és a piros színnel jelzett szuperlágy keverékeket használhatják majd a csapatok – a Pirelli motorsportfőnöke szerint a jó gumidöntések kulcsfontosságúak lesznek.
„Monaco egy fantasztikus futam, amelynek egy részről semmi értelme, mert annyira más, mint a többi verseny, másrészt viszont így is a naptár ékköve. Nagyon izgatottan várjuk a szuperlágy PZero bemutatkozását ezen a kanyargós utcai pályán, bár ez még számunkra is teljesen új lesz, hiszen csak állandó pályákon teszteltünk” – mondja Paul Hembery.
„A szuperlágyat úgy terveztük, hogy rövid távon kiemelkedő teljesítményt nyújtson, cserébe viszont nem túl tartós, szóval a csapatoknak gondosan meg kell tervezniük a stratégiáikat, a jó megoldás győzelmet érhet, a rossz bukást.”
„A csúcsteljesítmény egyértelműen egy körön jön. Amolyan kvalifikációs gumi, szóval a pilótáknak igyekezniük kell majd kapásból az első körön a legjobbat menni, ez egy gyorsan kopó gumi. Legalábbis így gondoljuk, aztán majd kiderül, mi lesz Monacóban, nem igazán akarok ezzel kapcsolatban jósolni, mert sosem próbáltuk ott. De az biztos, hogy nem bír majd 15-20 kört” – mondta a szakember a szuperlágy keverékkel kapcsolatban.
Hembery szerint a Monacói Nagydíjat két bokszkiállással végig lehet majd csinálni.
„Mi kétkiállásos stratégiát szeretnénk látni, Melbourne alapján pedig ez mindenképp elképzelhető egy ilyen lassú pályán – igaz, Melbourne-ben nincsenek olyan szűk kanyarok, mint Monacóban, szóval attól is függ mennyire pörögnek ki a kerekek, de ezt csak ott látjuk meg.”