A Red Bull és a McLaren uralmának megdöntésére készül a Renault Monte-Carlóban. Eric Boullier csapatvezető  arra alapozza merésznek tűnő kijelentését, hogy tavaly Robert Kubica jóvoltából a második helyről rajtolhattak a hercegségben, és a lengyel harmadiknak hozta be a Renault-t.

Az idei R31-es a tavaly versenyautó továbbfejlesztett változata, amely az első két futamon dobogón végzett Vitalij Petrov (Melbourne), illetve Nick Heidfeld (Sepang) révén.

„Remélem, harcban leszünk a győzelemért. Ha az autó jó lesz, nincs ok, amiért ne harcolhatnánk az első helyekért” – mondta Boullier az Autosportnak.

„Mint minden pályán, de különösen Monacóban igaz, hogy az első rajtsorokba kell kvalifikálni magunkat. Sok fog múlni azon, hogyan tudjuk majd kezelni a forgalmat, de majdnem biztos vagyok benne, hogy a kocsi gyors lesz a városi pályán.”

A csapatfőnök elárulta: Barcelonában meglepte őket Petrov erős edzésköre, de még jobb eredményre is képesek lehettek volna, ha az orosznak nincs gondja a kormányváltóval.

„Őszintén szólva, meglepett minket Vitalij köre a Q3-ban. Egy picit mellényúlt az egyik váltásnál, ha ez nincs, egyértelműen a legjobbak közé került volna. Monaco sokkal jobban passzol az autónk kialakításához, ott még közelebb lehetünk az élmezőnyhöz” – véli Boullier.

A Pirelli Monte-Carlóban veti be először a szuperlágy abroncsokat, ami új ismeretlennel bővíti az egyenletet a csapatok számára.

„Senki sem tudja, mire számítson. Ott lesz a szuperlágy abroncs és rengeteg gumitörmelék. Aztán, ott az időzítés kérdése, hogy ki mikor áll ki kerékcserére. Ha az ember beragad valaki mögé, oda lehet az egész versenye. Azt hiszem, idén még kiszámíthatatlanabb verseny lesz, mint szokott.”