A Ferrari a tavalyi kiváló hajrá és a biztató téli tesztszereplés ellenére igen gyengén kezdte a szezont, öt futam alatt egyetlen dobogós helyezést szereztek. Az egyik fő problémát a csapat hibás szélcsatornás adatai jelentették, a korábbi 50 helyett 60 százalékos modellről gyűjtött adatok nem igazolódtak a pályán.

A csapat tegnap bejelentette, hogy a technikai igazgató, Aldo Costa távozott posztjáról, a csapatfőnök, Stefano Domenicali pedig azt mondja, hogy elég volt a beszédből, Maranellóban ezután még keményebben kell dolgozni.

„Kétségtelenül jobb autót vártam, mert a téli teszteken jók voltak a kilátások. Tárgyaltunk már a szélcsatornás problémáról, de ahogy a beosztottaknak is mondtam, többet nem akarok erről beszélni. Ez van, itt tartunk. A mérnököknek fel kell fogniuk, hogy a többiek is nagyon hajtanak, nekünk is javulnunk kell. Pont.”

A szélcsatornás gondok mellett ott van persze az az egyre nyilvánvalóbb probléma is, hogy a Ferrari az elmúlt években egyre kevésbé innovatív a fejlesztés terén, inkább csak az idény elejére épített alap autóra igyekszik átmásolni a mások által kitalált újításokat.

Az evolúciós fejlesztési hozzáállás 2008-ig működött is, az évtized eleji világverő autók csiszolgatása elég volt a jó formához, de a 2009-es szabályváltoztatásoknál nagyon elveszítette a fonalat a Ferrari, a tavalyi formajavulást pedig nem sikerült átmenteni idénre.  

„Önök is tudhatják, hogy már a 2010-es Török Nagydíj óta megmondtam a csapatnak, hogy agresszívebb hozzáállással kell fejlesztenünk az autót. A gondolkodásmódon, az ötleteken, a szervezettségen múlik minden. Én nagyon keményen erre terelem az embereinket, de egyelőre még nem találtuk meg az utat.”

„Ez persze nem jelenti azt, hogy konzervatív hozzáállással ne lehetne nyerni, mert bár a végeredmény nem volt az igazi tavaly, de ha Abu-Dzabi másképp alakult volna, akkor nem nagyszerű, hanem egyenesen fantasztikus idényünk lett volna.”

„Szóval nem kell a teljes módszertanunkat kidobni. Az egyensúly a lényeg, de mindenképpen más irányba hajtom az embereinket. Az új szabályok mostanra eléggé letisztázódtak, szóval szeretnék végre elmozdulást látni, újfajta ötleteket, új koncepciókat” – magyarázta az olasz.

A Ferrari mérnökeire külön nyomásként helyezkedik Fernando Alonso 2016-ig biztos jelenléte, hiszen Maranellóban úgy tartják, hogy a spanyol mindent kihoz az autóból, ő abszolút mérce, ezért nem lehet a pilótát hibáztatni a formáért. Domenicali eredményeket és nem kifogásokat vár ezután.

„A mérnököktől nem akarok többet a szélcsatorna gondjairól hallani. Ha valamin javítani kell, csinálják meg. A kifogások ideje lejárt, nem akarok ilyeneket keresni, ez nem a mi stílusunk, nem az én stílusom.”