Todt a múlt héten, Spanyolországban azzal az ötlettel állt elő, hogy a fejlesztési költségek csökkentése érdekében a 2013-tól bevezetendő 1,6-os, négyhengeres turbómotorok mellett a jelenlegi, 2,4 literes V8-asok kapjanak egy év kifutási időt. Ez lehetővé tenné a csapatok számára a költségek átütemezését, kedvezőbb elosztását.
„Őszintén szólva, nem látom értelmét, hogy a V8-asok egyszerre szerepeljenek a négyhengeres turbókkal. Ez túlságosan extrém megoldás, a kétféle motor teljesítményének kiegyenlítése az FIA rémálma lenne” – nyilatkozta Boullier az Autosport magazinnak.
„Egyetértek Bernie-vel (Ecclestone), aki azt mondta, ez egy gáláns ajánlat Jeantól (Todt), de meg kell kérdezni a motorgyártókat, vajon ők szeretnék-e. Egyébként itt lenne az ideje, hogy döntés szülessen [a motorok ügyében], mert a mostani helyzet mindenkit összezavar” – tette hozzá a Renault csapatfőnöke.
Korábban az FIA már próbálkozott azzal, hogy a 2005 végéig használt V10-es motor lebutított változatát is engedte versenyezni: 2006-ban a Toro Rosso tízhengeres Cosworth-szal ment, amelynek két hengerét lekorlátozták. Ez akkor nem vezetett jelentős teljesítmény-különbséghez, sőt, az új fejlesztésű nyolchengeresek erősebbnek, agilisabbnak bizonyultak.
A Renault egyébként a négyhengeres turbómotorok pártján áll, ami jobban illik a francia autógyártó imázsába. Más F1-es motorszállítók (a hírek szerint a Cosworth, a Mercedes és a Ferrari) viszont élénken ellenzik az új motorformulát, ahogy a kétféle erőforrás párhuzamos használatát is.