A nemzetközi sportesemények kedvező turisztikai hatásainak erősítése érdekében a jövőben összehangolja marketing-tevékenységét a Hungaroring Sport Zrt. és a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Erről szóló nyilatkozatot írt alá mai, budapesti sajtótájékoztatóján Gyulay Zsolt, a Hungaroring elnök-vezérigazgatója, valamint Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója.
Gyulay Zsolt elmondta: nagyon kevés versenypálya van a világon, amely képes önállóan kigazdálkodni a fenntartási költségeit. Ezért fontos, hogy ne csak egy rangos eseménynek (a Forma-1-es Magyar Nagydíjnak) adjon otthont a mogyoródi pálya, hanem lehetőségeihez mérten szélesítse a kínálatot. Ez egybevág az MT Zrt. elképzeléseivel, amelynek célja, hogy minél több turistát csalogasson Budapestre, illetve Magyarországra. A Hungaroring Sport Zrt. és az MT Zrt. ezért már júniustól közös sajtó- és reklámkampányba kezd, melynek célja a Magyarországra irányuló turizmus fejlesztése.
„Nem csak Forma-1 van a világon, más világszínvonalú események is léteznek az autósportban. Jó példa erre a jövő hétvégén, a Hungaroringen megrendezésre kerülő FIA túraautó-világbajnoki futam, amelynek Michelisz Norbert révén magyar résztvevője is lesz. Világeseményeket szeretnénk rendezni, hogy sokkal több emberhez el tudjuk juttatni azt az üzenetet, amit Szingapúrban, Malajziában több millió dollárért, állami pénzen hirdetnek” – mondta Gyulay Zsolt.
A vezess.hu úgy tudja, az említett országok hárommillió dollárt fizetnek az F1-es reklámfelületeket értékesítő Allsport Managementnek a „Visit Singapore”, illetve „Visit Malaysia” országimázs-reklámokért. Magyarország eddig nem fizetett, és a tervek szerint – a jogdíjakon felül – nem is fog fizetni hasonlóért, inkább saját jó hírének keltésével igyekszik minél több vendéget bevonzani.
A Hungaroring, egyben a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke hozzátette: a Magyar Nagydíj három napja alatt mintegy 200 országba jut el Magyarország a televízió révén, ami 700 millió tévénézőt jelent. A túraautó-világbajnokság (WTCC) futamait az Eurosport élő közvetítésének köszönhetően közel 40 millió háztartásban foghatják.
„Ez óriási reklámértéket képvisel, amelyet a Hungaroring, vagy a magyar állam szinte képtelen lenne megfizetni. A Hungaroring, mint részvénytársaság nem tud nyereségesen üzemelni, de a Forma-1-hez köthető adó- és járulékbevételek azt mutatják, hogy az esemény éves szinten 12-15 milliárd forint bevételt hoz a magyar államnak” – fogalmazott Gyulay Zsolt.
Horváth Gergely elmondta: külföldi példák alapján szeretnék eredményesebbé tenni hazai a turisztikai ágazatot. „Tavaly egyedül Bécsben ötven olyan nagyszabású programot rendeztek, amikor az ottani szállodák teltházzal működtek. Az autóversenyek igazi haszonélvezője a magyar turizmus lehet, az elmúlt évek áfa- és idegenforgalmi adóbevételei alapján ugyanis ezek megtérülő rendezvények.”
Az eseményen elhangzott: a Hungaroring külföldi promóciója már meglévő pénzügyi forrásokból történik, ehhez plusz állami forrásokat nem vesznek igénybe. A magyar illetékesek már felvették a kapcsolatot Bernie Ecclestone-nal, a Forma-1 világbajnokság jogtulajdonosával, illetve a Hungaroring belső területein található hirdetési felületeket értékesítő Allsport Managementtel, hogy segítségüket igénybe vegyék a mogyoródi pálya promóciójában.
A Hungaroring és az MT Zrt. együttműködése keretében prezentációkat tartanak touroperátorok és értékesítő partnerek részére, szakmai- és sajtós tanulmányutakat szerveznek Magyarországra, illetve Budapestre. A Turizmus Zrt. saját standdal jelenik meg a júliusi Magyar Nagydíj idején a Hungaroringen. A két társaság kölcsönös megjelenési lehetőséget biztosít egymás számára a bel- és külföldi, motorsporthoz köthető konferenciákon, sajtótájékoztatókon.