Sebastian Vettel hatból ötödszörre is győzött, a címvédő az időnként kimondottan kaotikus és feszült Monacói Nagydíjon is nyert. A német kiválóan végrehajtott stratégiáját a szerencse is segítette. A címvédő tovább menetel a második bajnoki siker felé.
Vettel simán jött el, és bár a második hagyományosan vissza szokott esni a rajtnál, Button megvédte a pozíciót. Webber már nem volt ilyen ügyes, Alonsónak sikerült elé kerülnie. Nico Rosberg egészen az 5. helyig kapaszkodott, míg Michael Schumacher egy rettenetesen lassú start után onnan esett vissza a 10. helyre, de aztán Hamiltont megelőzve a 9. volt az első kör végére.
A lágy gumikon kezdő mclarenes ezután végig üldözte, támadta a szuperlágyakon is lassabb Schumachert, de a veterán jól tartotta magát, Hamilton beragadt mögé, lassan Rubens Barrichellót és Paul di Restát is magukra húzták. Hamilton végül a 10. kör kezdetén a Ste Devote-ban küzdötte át magát a mercedesesen, keményen harcoltak az ívért.
Két körrel később Barrichello is megelőzte az elkopó gumikon egyre bizonytalanabb Schumit, a német ki is állt kerékcserére, friss szuperlágyat és új első szárnyat is kapott, de ezzel a mezőny végébe esett vissza.
Schumacherhez hasonlóan Rosberg is lassú volt, a német mögött feltorlódott Felipe Massa, Pastor Maldonado, Vitalij Petrov és Hamilton, míg az első négy messze elhúzott tőlük. A mercedeses Trulli-vonatot végül Massa bontotta meg, a 15. körben előzött, majd Maldonado is kihasználta a helyzetet.
A Red Bull a 16. körben hívta ki mindkét versenyzőjét kerékcserére, de a kiállások nagyon lassúak voltak, Vettelnél 7, Webbernél 15 másodpercig tartott a csere. Button egy körrel korábbi kiállása jó volt, átvette a vezetést Vetteltől, Webber a 14. helyre esett vissza. A Red Bull-osok lágyakat kaptak, Button szuperlágyon vezetett.
Maldonado, Petrov, Hamilton az 5-6-7. helyen hosszú lágy gumis etapon próbált előrelépni, de a mclarenes a 23. körben adta fel, szuperlágyat kapott, de az ő kiállása is lassú volt, 10 másodpercig tartott, a 13. helyre, Webber és Trulli mögé esett vissza. A Mercedesek közben a 16-17. helyen a virgines Timo Glockkal birkóztak.
Massa kiállása után Hamilton a brazilt kapta maga elé, az utolsó pontszerző helyért viaskodtak hosszú-hosszú körökön keresztül. Előttük Webber és a nagyon hosszú első etapot teljesítő Buemi, Heidfeld, Sutil és Kobajasi haladt.
A vezető Button harmadik szuperlágy szettjéért a 34. körben ment ki, Massa ugyanekkor törte össze a Ferrarit, miután az alagútban Hamilton a koszos, gumitörmelékes ívre szorította, idén első ízben pályára küldték a biztonsági autót. A mclarenes már a Loewsben is erőszakoskodott a brazillal, ezért később bokszutca-áthajtásos büntetést kapott. Schumacher közben műszaki hiba miatt állt le a bokszbejáratnál.
A safety car látszólag Vettelnek jött rosszul, mert ő még nem állt ki, míg a virtuális üldözői, Button és Alonso már túl voltak a kiállásaik mögött, köztük csak néhány lekörözött autó volt az újrarajtolás előtt. A fő kérdés az volt, hogy Vettel egyszer vagy kétszer cserél-e, Button utolsó kiállását mikorra időzítik és hogy Alonso végigmegy-e a lágy gumikon vagy még rá is vár egy bokszlátogatás.
A repülő rajt simán zajlott, Button gyorsan fel is zárkózott rá, de az angol ezután nem volt képes a stratégia szempontjából elengedhetetlen előzést végigvinni, beragadt a Red Bull mögé. A mclarenes a 49. körben tette fel utolsó, lágy gumiszettjét, a harmadik helyre ért vissza, lassan de biztosan pedig fel is zárkózott Vettel és Alonso mögé, a 62. körtől teljesen egymás nyakán autózott a három dobogóesélyes.
A nagy hármas a 69. körben érte utol Rosberget, Alguersuarit, Heidfeldet, Sutilt, Hamiltont, az uszoda után a boly összetorlódott, Sutil a korláton defektet kapott, Alguersuari a kerékvetőn megugorva nekiment Hamiltonnak, majd a spanyol és Petrov ütközött, beküldték a biztonsági autót, ami óriási szerencsét jelentett Vettelnek.
Három kör után előkerült a piros zászló, a futamot megszakították, az autók felsorakoztak a célegyenesre. A baleset helyszínén megjelent a mentőautó is, Petrov sérült, de elvileg a mentés közben már magánál volt, beszélt, zúzódásokat említett a Renault-főnök, töréstől nem tartanak.
Mivel a táv 75 százalékán már túl volt a mezőny, a versenyt le lehetett volna zárni, de az új rajt mellett döntöttek. Az autók kijavítva, friss gumikkal indultak újra a biztonsági autó mögött kezdték meg a 73. kört, minden a vezető Vettel kezére játszott. A safety car a 74. körre elengedte a mezőnyt.
Ahogy számítani lehetett rá, balesettel folytatódott a verseny, rögtön az első körön az erőszakos és láthatóan végig ideges Hamilton és Maldonado ütközött a Ste Devote-ban, de a futam továbbment, a Williamses újonc azonban a 6. helyet, első F1-es pontjait bukta el. Webber az utolsó előtti körben vette el a negyedik helyet az addig kiválóan versenyző Kobajasitól az alagút kijáratánál.
Az élen már nem változott a status quo, a szerencsés Vettel életében először győzött Monacóban is, mögötte Alonso és Button ért be.
A további pontszerző helyeken Webber, Kobajasi, Hamilton, Sutil, Heidfeld, a Williams idei első bajnoki eredményét szerző Rubens Barrichello és a Toro Rossó-s Sebastien Buemi ért be. Hamilton a Maldonado-incidens miatt még büntetést kaphat, de ez valószínűleg nem befolyásolja a végeredményt.
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo, 2011.05.29.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 2:09:38.373
- 78
- 2
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 1.138
- 78
- 3
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 2.378
- 78
- 4
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 23.101
- 78
- 5
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 26.916
- 78
- 6
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 27.210
- 78
- 7
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1 kör h.
- 77
- 8
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- + 1 kör h.
- 77
- 9
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1 kör h.
- 77
- 10
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör h.
- 77
- 11
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 2 kör h.
- 76
- 12
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 2 kör h.
- 76
- 13
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- + 2 kör h.
- 76
- 14
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 2 kör h.
- 76
- 15
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 3 kör h.
- 75
- 16
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- + 3 kör h.
- 75
- 17
- Narain Karthikeyan
- Hispania Racing
- + 4 kör h.
- 74
- 18
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- + 5 kör h.
- 73
- 19
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- kiesett
- 67
- 20
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- kiesett
- 66
- 21
- Felipe Massa
- Ferrari
- kiesett
- 32
- 22
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- kiesett
- 32
- 23
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- kiesett
- 30
- Legjobb kör: 1:16.234 Mark Webber