A leszámolás, a katarzis azonban elmaradt, ugyanis a Vitalij Petrov balesete miatt megszakított futam újraindítása előtt a rajtrácson Vettel és a többiek is friss gumikat kaptak. A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery sokakkal egyetértésben úgy látja, hogy hiba volt a kerékcsere.
„Megértem a biztonsági szempontokat, de én inkább a nézők fejével gondolkodom. Jó néhányan odakiabáltak nekem a hajókról, azt kérdezgették, miért lehetett kereket cserélni. Ez elvett valamit a versenyből, az lett volna a kérdés, hogy meddig bírják. Mindenkit ez érdekelt hat körrel a vége előtt, az jelentette az izgalmat, hogy Sebastian eljut-e a gumik teljes elkopási szakadékáig” – mondta az Autosportnak a pirellis.
„Nem igazán értjük a szabályt, talán a csapatokat kellene megkérdezni, miért is cserélhettek kereket. A versenytáv a versenytáv, nem lett meghosszabbítva. Az autók megálltak, a biztonsági pedig autó így is, úgy is ott lett volna (a rajtnál). Lehet, hogy lemaradtam valamiről, de tényleg nem értem, miért volt szabad kereket cserélni.”
„A előzés itt igazán értékes, szóval az eltérő, egy- (Vettel), két- (Alonso) és háromkiállásos (Button) stratégiák még izgalmasabbá tették a futamot. Kár a piros zászló miatt, mert ha nem cserélték volna le a gumikat, akkor a végén meg kellett volna küzdeniük, a gumik állapota nagyon eltérő volt. Nagy kár, hogy nem láttuk a stratégiai játszma fináléját!”