F1: Elveszett a Mercedes Monaco útvesztőiben 1

A két Mercedes nem volt 'százas', mélypontra jutottak Monacóban.

A két Mercedes nem volt ‘százas’, mélypontra jutottak Monacóban.

A beígért kellemes meglepetés helyett a szezon legrosszabb versenyét zárta Monacóban a Mercedes GP. Michael Schumacher olyat csinált, amit idén még nem: elrontotta a rajtot, ezzel visszaesett tizediknek. Schumi hiába előzte vissza szemfülesen Hamilton McLarenjét a hajtűkanyarban, a gumijai sokkal kevesebbet bírtak, mint a csapat várta, végül egy kisebb tűzeset miatt a 33. körben kiszállt.

Nico Rosberg az utolsó szabadedzésen összetörte a kocsiját az alagút kijáratánál, a szerelők alig tudták megjavítani a kvalifikációra. Nico a 8. rajthelyet szerezte meg, de Hamilton büntetése miatt a hetedik helyről indulhatott. De Nico hátsó gumijai is elkoptak 10-11 kör alatt, így reménytelenül visszaesett.

Ross Brawn csapatfőnök egyre nehezebben talál szavakat csapata idei vesszőfutására. „Az időmérő edzés után még azt gondoltuk, mindkét versenyzőnk jó esélyekkel indul a versenyben, de nagyon kiábrándító eredmények születtek.”

„A nehézségeink az első gumigarnitúrával kezdődtek, a szuperlágy abroncsok sokkal hamarabb kezdtek elszemcsésedni, mint vártuk. Ez megpecsételte a sorsunkat. Az volt a fő gond, hogy az első szett gumik nem bírtak többet tíz, tizenkét körnél. Alaposan utána kell járnunk, mi okozta ezt a teljesítmény-vesztést, mivel a szabadedzéseken még nem tapasztaltunk erre utaló jeleket.”

Monacóban a Mercedes eddigi megbízható embere, Nico Rosberg sem állt a feladata magaslatán. „A kocsi nem volt a legjobb és én sem voltam a legjobb formámban, egyszerűen sehogy sem jött össze” – ismerte el a fiatal német a verseny után. „Néha előfordul az ilyesmi, Montrealban sokkal jobbak leszünk.”

Schumacher végül a légbeömlő nyílásban keletkezett tűz miatt állt félre, de a hétszeres világbajnok belátta, hogy a futam eleje sem úgy alakult, ahogy tervezte. „A rajt előtt aktiválta magát a lefulladásgátló rendszer, ezért még egyszer végig kellett zongoráznom az egész indulási procedúrát (a kormányon). Aztán Lewisszal (Hamilton) randevúztam a hajtűkanyarban, amiben megsérült az első szárnyam, leszorítóerőt vesztettem, ami károsan hatott a gumik tapadására is. Ez oda vezetett, hogy a tervezettnél sokkal korábban kellett kiállnom a bokszba, ezzel lőttek a stratégiámnak. Végül tűz ütött ki az airboxban, és az autó végleg megállt.”

Norbert Haug, a Mercedes motorsportfőnöke azt is elárulta, hogy Rosberg kocsijában nem működött rendesen a KERS, de Nico 11. helyét és Schumacher kiesését kiábrándítónak nevezte. „Montrealban jobban fogunk menni” – próbált lelket önteni embereibe Haug.

Muszáj lesz, mert ha így folytatja, a Mercedes GP hosszú időre kiírhatja magát a topcsapatok közül, az év elején beígért futamgyőzelmek pedig átkerülnek az álom kategóriába.