Kiss Pál Tamás a Formula Renault 2.0 bajnokságban három év után, 2010-ben megszerezte a 3. helyet, majd feljebb lépve idén már a GP3-ban folytatja pályafutását a Tech1 versenyzőjeként. Eddig három hivatalos teszten és két futamon, azaz négy versenyen vett részt a pilóta, melyek közül az utolsón parádés győzelmet szerzett Barcelonában. Ezzel a nemzetközi sajtó is felfigyelt a miskolci fiúra, aki lépésről lépésre fejlődik. Határozottan tartja az irányt a kitűzött cél felé, ami nem más, mint hogy néhány éven belül a Forma-1 mezőnyében róhassa a köröket.

„Sikerült idén egy lépéssel feljebb lépni és a Formula Renault  után a GP3 sorozatban versenyezhetek a Forma-1 futamokkal közös hétvégeken a Tech1 Racing versenyzőjeként” – nyilatkozta Tamás – „Ebben a hónapban töltöttem be a 20. születésnapomat, és jelenleg a Miskolci Egyetem gépészmérnöki karán tanulok. Minden energiámmal azon dolgozom, hogy a minél jobb eredmények mellett előbb-utóbb elérjem végső célomat, hogy Forma-1 versenyző lehessek. Nagyon örülök a barcelonai első helynek, de nem merem elbízni magam, hiszen a sikert nem csak elérni, hanem megtartani is tudni kell. Ezzel viszont feltettem magamnak a lécet és hatalmas motivációt ad, hogy egyszer már sikerült elérnem, akkor máskor is meg kell tudnom csinálni.”

Menedzsere, Stefano Favaro nagyon elégedett pártfogoltjával, aki ma tréfásan meg is jegyezte, hogy ha Tominak 2014-ig sikerül bekerülnie a királykategóriába, ő leteszi a lantot és nyugdíjba vonul. „Nagyon örülök a hogy Tamással való együttműködésnek, bár az első feladatom nem volt könnyű, hiszen találnunk kellett egy GP3-as csapatot. Hál istennek néhány tárgyalást követően viszonylag gyorsan sikerült megállapodni a Tech1 csapattal” – mondta az olasz.

„Nagyon elégedett vagyok Tamással, hiszen azt terveztük, hogy az első három verseny után az első tíz közé vártuk őt, de már a második versenyhétvégén, Barcelonában fantasztikus eredményt hozott, hiszen először a 8. lett, majd a második futamot meg is nyerte. Mostantól, a fennmaradó 12 futamon erősen kell koncentrálnunk arra, hogy Tomi az első tíz között legyen, mert az első évet tanulóévnek szántuk. Bár, hogy őszinte legyek, szívesen látnám őt még a dobogón, hiszen látszik, hogy Tomi gyorsan tanul. Az én feladatom az, hogy minél jobban levegyem Tomi válláról a terhet, hogy ő csak a versenyzésre koncentráljon. Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem kollégáimnak a segítséget, valamint támogatóinknak az együttműködést, hiszen az anyagi háttér biztosítása nélkül nehéz lenne mindezt sikerre vinni.”

Guillame Berogin a francia Tech1 Racing főmérnöke megjegyezte, hogy a csapat mindhárom versenyzőjével nagyon elégedettek és jó eredményekre számítanak, de valójában azért őket is meglepte a hirtelen jött siker, hogy Tamás már a negyedik versenyén megverte a mezőnyt. Az autó nagyon jó állapotban van, úgy tűnik, sikerült megtalálni a megfelelő beállításokat és Tamás most egy új motort is kap a versenygépbe. Ezen felül természetesen – hangsúlyozta – nagyon fontos, hogy a pilóta azonosulni tudjon az autóval, hiszen a jó beállításokon túl, ha a gép és pilóta közt nincs meg az összhang, úgy nehezen jön a siker.

A tegnaptól egyébként Tamás a Right Guard Racing Team tagja, azaz a Henkelhez tartozó márka szponzorként és egyéb, főképp kommunikációs téren is segíti az ifjoncot. Tamás mától a GP3 hivatalos tesztjén vesz részt a Hungaroringen, a teljes mezőny itt tesztel két napig, majd két hét múlva irány ismét Spanyolország, ezúttal Valencia aszfaltcsíkját hódítja meg a magyar versenyző.