F1: Massa halálos tavasza 1
F1: Massa halálos tavasza 55 Miközben Fernando Alonso továbbra is a világbajnoki címet tartja szem előtt, Felipe Massa hoszú ideje válságban van. A brazil az első három versenyen 24 pontot szerzett, de Isztambulban, Barcelonában és Monte-Carlóban pont nélkül maradt, Monacóban ráadásul – Hamiltonnal történt ütközése után – összetörte a Ferrarit. Hátránya Alonsóhoz képest 45 egység.

Massa a Monacói Nagydíj után Alonsóval és Giancarlo Fisichellával együtt részt vett egy jótékonysági focimeccsen Parmában, majd hazájába, Sao Paulóba repült. Családja körében szeretné kipihenni magát a Kanadai Nagydíj előtt, ahol sokkal többet vár magától, és az aerodinamikai fejlesztéseken áteső kocsijától is.

„Az elmúlt három verseny nagyon megerőltető volt számomra, muszáj pihennem egy kicsit. Ezeken a versenyeken nem volt szerencsém, Monaco után különösen csalódott voltam. Az, hogy Fernando a győzelemért tudott csatázni, mutatja, hogy az autó teljesítménye rendben van. Biztos vagyok benne, hogy negyedik lehettem volna, de a Hamiltonnal történt karambol tönkretette a versenyemet” – mondta Massa.

„Kár érte, de nincs sok értelme ezen rágódni. Mindenkinek elmondtam, mit gondolok a balesetről, most már nem szeretnék több energiát fecsérelni ilyesmire, inkább előre nézek.”

Massa sajnálja, hogy a verseny végén, a piros zászlós leállás idején (amit Vitalij Petrov balesete okozott) engedélyezték a kerékcserét, ezzel ugyanis a brazil szerint megfosztották a nézőket egy igazán izgalmas hajrától.

„Sajnálom, hogy a szabályok megengedik ilyen esetben a kerékcserélést. Sebastian és Fernando vadonatúj gumikat kapott, ezzel eltűnt a feszültség kettejük párharcából. Monacóban az állítható szárny és a KERS ellenére is szinte lehetetlen előzni” – véli Felipe, aki szerint azért volt pozitív hozadéka is a monacói futamnak.

„A Ferrari mindenképpen versenyképesebb volt Monacóban, mint az előző versenyen (Barcelonában Alonso kört kapott a győztes Sebastian Vetteltől). Egészen a leintésig versenyben voltunk a győzelemért, akkor is, ha ezt a körülmények csak az egyik Ferrari-pilóta számára tették lehetővé.”