Az olasz csapat egyik vezető mérnöke, a tavaly a McLarentől átcsábított Pat Fry egy friss videointerjúban azt állította, hogy mostanra sikerült megfogniuk a problémát.
„Meg kell vizsgálni a pályák jellegét és az ott használt gumikat. Barcelona egy nagyon nehéz pálya, az egyensúly és a leszorítóerő kulcsfontosságú, kell a jó gumihőmérséklet. A keményebb gumikat működésre bírni elég nehéz, pár kisebb csapatnak sem sikerült, szóval lég nagy a szórás a különböző autók között és a gumik keménységével arányosan egyre nagyobb.”
„Voltak gondjaink, amiket a múlt héten megvizsgáltunk és mostanra megértettünk. A mi problémáink kihangsúlyozták a kemény gumik általános nehézségeit, de remélhetőleg mostanra sikerült megértenünk őket, már a megoldáson dolgozunk.”
A ferraris szakember bízik benne, hogy a hétvégére Montrealba vitt fejlesztéseikkel megint sikerül egy kicsit közelebb kerülniük az élcsapatokhoz.
„Folyik a szokásos fejlesztési folyamat, jön néhány újabb frissítés. Pár apróság a diffúzoron, ez-az a hátsó szárnyon – remélhetőleg tisztességes javulást jelentenek. Remélem, hogy folytatjuk a felzárkózást a többiekhez. Nem volt túl sok idő Monaco és Kanada között, de két pálya jellege nagyon különbözik az aerodinamika szempontjából ezért mindkét versenyre speciális hátsó szárny kell, amellett, hogy folyamatosan próbáljuk növelni a leszorítóerőt.”
A Ferrarinak gondot okozó kemény keverék helyett Montrealba megint a Monacóban már használt lágy/szuperlágy kombinációt viszi a Pirelli és bár egyértelműen kulcsszerepe lesz a gumiknak, Fry nem tart tőle, hogy a tavalyihoz hasonló kaotikus gumihelyzet alakul ki.
„Biztosan nehéz verseny lesz. Egy kicsit olyan, mint Monaco, ahol a fékezés és a tapadás kritikus. Monacóhoz képest a fékezés is kiemelt. A kanyarkijárati tapadás dönti majd el, hogyan kopnak a hátsó gumik. Ugyanaz a két keverék lesz, amit előtte is használtunk, de azt hiszem, a tavalyinál kevésbé lesz problémás, mert a keverékek egy kicsit keményebbek most.”