A francia Michelin 2006 végi kiszállása után az F1-ben megszűnt a gumigyártók versengése, a Bridgestone egyedül maradt. A japán gyártó gazdasági okokra hivatkozva 2010 végén hagyta el a sportágat, helyét a Pirelli vette át idén.
Az olasz gyártó állítása szerint ők készen állnának arra, hogy újra egy rivális gyártóval küzdjenek meg a pályán, de úgy látják, hogy a „gumiháború” költségei miatt ez igen valószínűtlen a közeljövőben.
„A Pirellinél imádjuk a versenyt, de pillanatnyilag ez nem kérdés. Azért vagyunk az F1-ben, hogy kiszolgáljuk a csapatokat és jelenleg nincs másik szállító. Egy másik gyártó beszállása felpörgetné a fejlesztést, ez viszont megemelné a költségeket. A mostani gazdasági helyzetben azonban senki nem akar erre pénzt szórni. Talán később ez változik majd, de egyelőre a mi dolgunk csak a klienseink kiszolgálása” – magyarázta a Spox.comnak a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A szakember a hétvégi Kanadai Nagydíjjal kapcsolatban elmondta, hogy a vasárnapra jósolt csapadék miatt idén első ízben versenykörülmények között is bemutatkozhatnak majd az esőgumijaik, amire ő maga is kíváncsi.
„Nem titok, hogy nincs annyi tapasztalatunk az esőgumijainkkal, mint a többivel, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy félnénk a víztől. Épp ellenkezőleg. Törökországban már volt egy vizes edzés, sok értékes adatot gyűjtöttünk, azóta is várjuk az első esős versenyünket!”