Ezen a hétvégén 79. alkalommal rendezik meg a Le Mans-i 24 órás viadalt. A világ leghíresebb megbízhatósági versenyére 56 nevezés érkezett, köztük van a prototípus-kategórirát évek óta uraló Audi, illetve Peugeot három-három egysége.

A hosszú távú versenyeken viszonylag csekély szerepe van annak, ki indulhat az első rajtkockából, ám Le Mans-ban ennek különösen nagy hírértéke van. Ezért nem meglepő, hogy az Audi és a Peugeot presztízscsatát csinált abból, melyikük turbódízel versenygépe kaparintja meg a legjobb startpozíciót. A 13,6 kilométer hosszú Sarthe-i pályán csütörtök éjszaka megtartott kvalifikáció után az első hat autót mindössze 5 tizedmásodperc választotta el egymástól, ami a Forma-1-es mezőnynek is becsületére válna!

Az időmérő edzések nagy részében az Audi R18 TDI volt a gyorsabb, míg hosszabb távon a Peugeot 908 HDi tűnik kiegyensúlyozottabbnak. Ezt igazolta a kvalifikáció végeredménye is: az ingolstadti gyártó hazai versenyzője, Benoit Tréluyer 3 perc 25,735 másodperc alatt száguldott körbe, így 61 ezreddel megverte szintén francia csapattársát, Romain Dumas-t. A nyolcszoros Le Mans-győztes Tom Kristensen az edzés vége felé, előzés közben lecsúszott a pályáról, így be kellett érnie az 5. legjobb idővel.

Az elmúlt négy évben a pole-t megszerző peugeot-s brigádnak ezúttal nem volt szerencséje a forgalommal. Stéphane Sarrazint többször feltartották, ráadásul kétszer hibázott, kifutott a pályáról, így még a 9-es rajtszámot viselő, Simon Pagenaud-vezette egység is megelőzte a francia  póluskirályt. Az első hat pozícióból a két nagy gyártó egységei vághatnak neki a szombat délután 3-kor rajtoló futamnak.

Az Audi leggyorsabb hármasa: Lotterer, Tréluyer és Fässler
A franciák imádják a Peugeot-t Le Mans-ban

A franciák imádják a Peugeot-t Le Mans-ban

A franciák imádják a Peugeot-t Le Mans-ban


A legjobb privátcsapat az Oreca lett, akik egy tavalyi Peugeot 908 HDi FAP autót hajtanak, és Nicolas Lapierre jóvoltából a hetedik helyről indulhatnak.

Az LMP2-es kategória legjobbjának az Oreca-csapat másik autóját (Signatech Nissan) hajtó Franck Mailleux, Lucas Ordonez, Soheil Ayari-trió bizonyult. Eredményük (3:41,458 perc) a 14. rajthelyre volt elegendő. Érdekesség, hogy a spanyol Ordonez korábban PlayStation-játékban nyert bajnoki címeket, most először versenyezhet az igazi, klasszikus viadalon.

A GT-kategóriában a gyári BMW M3-ast hajtó Augusto Farfus, Jörg Müller, Dirk Werner hármas bizonyult a legjobbnak, övék a 29. rajthely. A másik M3-ast Andy Priaulx csúnyán összetörte a kora esti, első edzésen, de így is csak két pozícióval maradtak el a csapattársaik mögött. A BMW szerelői gőzerővel dolgoznak a pénteki pihenőnapon, hogy a versenyre helyrepofozzák a sérült versenyautót.

A 79. Le Mans-i 24 órás rajtlistája*:

1. Audi R18 TDI #2 (Tréluyer/Fässler/Lotterer)        3:25,738   
2. Audi R18 TDI #1 (Dumas/Bernhard/Rockenfeller)  3:25,799
3. Peugeot 908 #9 (Pagenaud/Lamy/Bourdais)        3:26,010
4. Peugeot 908 #8 (Sarrazin/Montagny/Minassian)  3:26,156
5. Audi R18 TDI #3 (Kristensen/Capello/McNish)     3:26,165
6. Peugeot 908 #7 (Gené/Wurz/Davidson)             3:26,272
7. Oreca Peugeot 908 HDi (Lapierre/Duval/Panis)    3:30,084
8. Lola Toyota #12 (Jani/Prost/Bleekemolen)          3:32,883
9. Pescarolo-Judd  #16 (Collard/Tinseau/Jousse)     3:33,066
10. Lola-Toyota #13 (Belicchi/Boullion/Smith)         3:34,573
* Első helyen az időeredményt megszerző pilóta. #=rajtszám