A Kanadai Nagydíj előtt Fernando Alonso hangsúlyozta, hogy a Brit Nagydíjon derül majd ki számukra, van-e még esélyük az idei bajnokságban, de addig is gyűjteniük kell a pontokat. A Ferrari jól is ment Montrealban, az időmérőn a 2-3. helyet szerezte meg Alonso és Felipe Massa, de a futam pocsékul sikerült, a spanyol kiesett, a brazil egy baleset miatt pedig a dobogó helyett a 6. helyen ért be.

„Minden rossz irányba fordult, amikor délelőtt megláttuk, hogy esik. Nagy kár, mert jó volt a versenytempónk, de megint pechesek voltunk. Ez nem vélemény, tény. Az idei legjobb kvalifikációnkat teljesítettük, de végül a biztonsági autó mögül (és kötelezően extrém esőgumin – B.G.) rajtoltunk. Én úgy éreztem, hogy az átmeneti gumi lenne nekem a legjobb.”

„Amikor felraktuk, leszakadt az ég, aztán jött a piros zászló is, így akik addig nem cseréltek, tulajdonképpen veszteség nélkül megtehették. Végül utolsó arculcsapásként ott volt az ütközésem Buttonnal, ami után fennakadt az autóm a kerékvetőn és nem tudtam folytatni” – magyarázta Alonso a verseny után.

A spanyol mostanra 92 pontos hátrányban van az éllovas Vettelhez képest, tudja, hogy az esélyei kicsik, de még nem adta fel az idényt.

„A bajnokság még nem dőlt el, de mostantól abban kell reménykednünk, hogy mások hibázzanak. A teljesítményünk jó volt itt, lesősorban a pálya jellege miatt, de a fejlesztéseink is segítettek. Nem szabad feladnunk, bíznunk kell magunkban és a munkánkban.”

A Ferrari csapatfőnöke is azt mondja, hogy még nincs minden veszve, Stefano Domenicali szerint a kipufogóval befújt diffúzorok Silverstone-tól következő drasztikus korlátozása még alaposan átalakíthatja a képet.

„A legutóbbi futamon is mondtam, hogy várjunk még két versenyt, majd utána meglátjuk, hogy állunk a pontokkal. Nagyon csalódott vagyok a mostani verseny miatt, mert nem ennyi pontot érdemeltünk, hiszen a teljesítményünk megvolt. Valenciában meg is kell szerezni a pontokat. Aztán majd Silverstone-ban meglátjuk, hogy milyen hatása is lesz a diffúzorokra vonatkozó szabályozásnak. Majd akkor kiderül, milyen is a verseny a nagy leszorítóerejű pályákon. Azt mondom, hogy majd Silverstone után tudjuk ezt megítélni” – nyilatkozta az olasz.