Minden szónál többet mond Adrian Newey értékéről, hogy a legutóbbi 26 nagydíjból(az elmúlt másfél szezonban) 14-et az általa tervezett Red Bullok nyertek. Tervezőként, illetve technikai igazgatóként hét világbajnoki címmel büszkélkedhet, ami megegyezik Michael Schumacher trófeáinak számával. Kitűnő eredményei ellenére a sztárkonstruktőr nem szállt el magától: megmaradt csendes, magányos farkasnak, aki tudja, hol a helye.

Newey szerint a sikerhez nem elég a jó autó: gyors, megbízható versenyzőkre és kitűnő motorra is szükség van, ami a Red Bull esetében – Sebastian Vettel és a Renault V8-as képében – adott. „Visszatérő kérdés, hogy hány százalékra becsülöm az autó, a pilóta és a motor arányát a sikerben. De lehetetlen pontos számokat mondani. Szükség van egy jó autóra és egy jó versenyzőre, csak a kettő kombinációjával lehet nyerni.”

A Red Bull RB7 idén hét futamból ötöt nyert meg Sebastian Vettel jóvoltából, két versenyen a német második lett.
„Azt hiszem, oké az idei autónk” – jegyzi meg szerényen a főmérnök. „De nem elég a leggyorsabbnak lenni az év elején, a szezon végén is annak kell lennünk. Meg kell nyernünk a világbajnokságot, kevesebbel nem érjük be. Ha ez sikerül, azt fogom mondani, hogy az autó fantasztikus volt.”

Arra a kérdésre, mit jelent neki, hogy egy szintre került Michael Schumacherrel a vb-címek számát tekintve, Newey ismét szerényen válaszolt.
„Nem szoktam erre gondolni. Nagyon szerencsés voltam eddig a pályafutásom során, a tavalyi duplázás a Red Bull-lal különösen értékes számomra, mert a kezdetektől fogva a csapat fejlődésén dolgoztam. Központi szerepet kaptam a csapat felépítésében, ami egy új kihívás volt ? olyan, amire mindig is vágytam. Elhagytam a McLaren biztonságos fészkét és egy rendkívül izgalmas, teljesen új területre kerültem.”

A technikai igazgató nem tagadja: az agya egyfolytában új megoldásokon, technikai részleteken jár, de ez ritkán okoz álmatlan éjszakákat számára.

„A Forma-1 állandó stresszt jelent, ami az életemben is jelen van. Legnagyobb ellenségem az idő: rendkívül időigényes munkám van, és ha az ember nem vigyáz, könnyen beszippantja (a munka). Ahhoz, hogy együtt lehessek a családommal – hogy egyáltalán legyen életem az F1-en kívül – , nagyon be kell osztanom az időmet. Ha nagy ritkán egy óráig tétlenkedem, szinte bűnösnek érzem magam, mert nem csináltam semmi hasznosat. Számomra az idő jelenti a legnagyobb nyomást.”

F1: A sztártervező is becézi autóit, mint Vettel 1
F1: A sztártervező is becézi autóit, mint Vettel 5


Newey természetesen jó véleménnyel van Sebastian Vettelről, aki 23 évesen nagy öregeket megszégyenítő profizmussal irányítja az F1-es karrierjét.

„Sebastianban az a legnagyszerűbb, hogy mennyire érett a korához képest. Oly sokszor láttam már, hogy amikor egy pilóta kiemelkedik az ismeretlenségből és hirtelen sztárrá válik, a siker a fejébe száll. Nagyképűvé válnak és elvesztik a kapcsolatot a talajjal. Sebastian viszont figyelemreméltóan kiegyensúlyozott. Egyáltalán nem érdekli a hírnév, ő a maga embere. Sokat agyal azon, amit csinál és nagyon ritkán követi el kétszer ugyanazt a hibát. És nagyon keményen dolgozik. Esténként mindig ott marad a depóban, beszélget a mérnökökkel, elemzi az adatokat és visszajelzéseket ad arról, mit csinált a kocsiban. Azt hiszem, ez a közös dolog a legjobb versenyzőkben” – véli Newey.

A Red Bull sztártervezője az interjúban azt is elárulta, hogy szimpatizál Vettel szokásával, és hozzá hasonlóan ő is el szokta nevezni az utcai autóit, motorjait.

„Teljesen meg tudom érteni Sebastiant, én is el szoktam keresztelni a saját utcai autóimat és motorjaimat. Az első motoromat Hermesnek hívtam, a jelenlegi autómat, a Ford GT40-est Montynak hívják, a Ferrarim meg Bruno névre hallgat, és így tovább. Mindig férfineveket válaszok – sokkal megbízhatóbbak, mint a nők!”