A hét közepén a Team Lotus új, „kiemelt partner” csatlakozását jelentette be, a Brit Nagydíjtól a csapat a General Eelctricet is a szponzorai között tudhatja. A megegyezés nem egyszerűen a „pénzért reklámmatrica” sémát követi, a világ egyik legnagyobb cégcsoportjaként a médiában, az elektronikai, az aviatikai, a pénzügyi és az orvosi iparban is érdekelt GE a jövőben mind PR-, mind műszaki segítséget is nyújthat az angol-maláj alakulatnak.
„A GE ott volt az AirAsia kezdeteinél is, amikor csak két repülőnk volt, ma már száznál tartunk” – mondta a Lotus tulajdonos-főnöke, Tony Fernandes. „Nagy potenciált látnak bennünk – az F1-ben és az autóipar terén is (a Caterhammel) -, szóval nagyszerű, hogy 19 hónapnyi működés után egy ilyen óriási szponzor, nagy név, mint a GE csatlakozik hozzánk.”
Fernandes kiemelte, hogy az amerikai óriásvállalat a Team Lotus és az AirAsia tekintetében is fontos partner lesz az amerikai piacon, az pedig külön öröm számára, hogy a jelenlegi F1-es csapatok közül az ő utánpótlásprogramjuk tagja az egyetlen amerikai pilóta, Alexander Rossi.
„Kétség sem fér hozzá, hogy hatalmas piacról van szó számunkra, és azzal, hogy a GE mellett velünk van a Dell és Rossi is, egy kicsit amerikaiakká is váltunk – az időzítés tökéletes, hiszen Austin (a 2012-ben visszatérő Amerikai Nagydíj) is itt van a kanyarban. Amerika az AirAsia szempontjából is kulcspiac, de az még fontosabb, hogy az F1 is működjön ott, nagyszerű, hogy két nagy amerikai céget is behoztunk az F1-be!”
A maláj üzletember hangsúlyozta, hogy a GE-től fejlesztési, technikai segítségre is számíthatnak, egyebek mellett az általuk idén nem használt, de az előrelépéshez jövőre már nélkülözhetetlen KERS fejlesztésében is. „Nagy előny ez a Team Lotusnak, nem csak pénzügyi, de műszaki szempontból is.”
„szeretnénk ugyanazt megismételni, amit a Red Bull csinált. Öt éve a Red Bull ugyanolyan helyzetben volt, mint mi. Vagyis egy kicsit előnyösebben, mert létező csapatot vettek meg, de ugyanúgy hátul voltak, öt évvel később pedig bajnokok lettek” – magyarázta Fernandes.
„Ez minket is ösztönöz. 18 hónap alatt felépítettük a gyárunkat a semmiből. (2010-ben) Bahreinbe mindössze nyolc hónap után autót tudtunk vinni. A mostani kanadai időmérő pedig nagyszerű volt számunkra. Egyre közelebb kerülünk a középmezőnyhöz. A Red Bull felpezsdítette az F1-et és ez reményt az az olyan kiscsapatoknak, mint mi vagyunk.”