A Renault az első két futamon két harmadik hellyel nyitotta a 2011-es idényt, de később a csapat egy kicsit hátrébb csúszott, csak kisebb pontszerzések következtek. Kanadában egy erős 5-6. hely nézett ki számukra, de Nick Heidfeld a Kobajasi Kamuival történt ütközése után kiesett, így végül csak Vitalij Petrov ért be, ötödikként.

A csapatfőnök, Eric Boullier korábban hangsúlyozta már, hogy főképp az időmérős teljesítményen kellene javítaniuk, és bár ezt még most is fenntartja, a hétvégi Európa Nagydíj előtt bizakodó.

„A csapat egyértelműen kezd megint formába lendülni. A kvalifikáción továbbra is küszködünk egy kicsit, feljebb kellene jutnunk a rajtrácson, de az első hatban küzdünk és meggyőződésem, hogy Valenciában még jobbak lehetünk.”

„Az Európa Nagydíjra számos műszaki módosítást végeztünk az autón, egy részüket azért, mert sikerült megértenünk az időmérős gyengeségünket. Ha ezekhez hozzávesszük a frissítéseket, akkor nagyot léphetünk előre.”

Bár a valenciai pálya az F1 egyik legunalmasabb és legkevésbé közkedvelt versenyhelyszíne, Boullier szerint ez is kell az F1-nek, a Renault-nak pedig feküdni is fog a spanyolországi utcai helyszín.

„A sportág szempontjából jók az ilyen utcai pályák, mert kontrasztot jelentenek az állandó, épített pályákkal szemben. Nekünk feküdni fog, én azt várom, hogy az első három sorba jutásért hajthatunk majd.”

A csapatfőnök a nyári szünetig hátralévő négy futamtól újabb dobogós helyezéseket vár.

„Kellene még addig egy-két további dobogó, hogy bebiztosítsuk a helyünket az élcsapatok között és hogy az egyértelműen javuló Mercedes GP előtt maradhassunk. A bajnokságbeli negyedik hely megőrzése elsődleges fontosságú, a következő négy versenyen is oda kell tenni magunkat.”