A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting az Európa Nagydíj helyszínén arról beszélt az újságíróknak, hogy a közeljövőben újra életbe léptethetnek egy olyan értelmű szabályt, amely a biztonsági autós szakaszok alatt a mezőny végére juttatja az élmezőnybe keveredett lekörözött versenyzőket.
„Szerepel a tervek között. Már korábban is próbálkoztunk ezzel, de a procedúra egy kicsit bonyolult volt. Szerintem egyszerűbb módjai is vannak a megvalósításnak, tárgyaltunk már néhányról, de egyelőre nem sikerült megegyezni. De én is egyetértek azzal, hogy az újrarajtolásnál ne legyenek a mezőny sűrűjében a lekörözött autók.”
A monacói és a montreali piros zászlós versenymegszakítások tapasztalatai után Whiting az erre vonatkozó szabályokkal is foglalkozni kíván.
„Azt hiszem, az idei megszakításokból két dolgot tudtunk meg: az egyik, hogy meg kell beszélnünk a csapatokkal, szabad legyen-e az autókhoz hozzányúlni, szabad legyen-e kereket cserélni a szünet alatt” – utalt a monacói végső leszámolást „elrontó” kerékcserékre az FIA-s.
„A másik – ami sosem jutott eszembe előtte -, hogy el kell gondolkodnunk a maximális versenyidőn. Jelenleg a megszakítás ideje hozzáadódik a kétórás kerethez, ezért tartott négy óra négy percig a (kanadai) futam. Ezt is megbeszéljük a csapatokkal”
„Úgy gondolom, hogy maguk az eljárások teljesen jól működtek, de sajnos jó néhány néző távozott (a pályáról Montrealban). Azt nem tudom, mi volt a helyzet a tévés közvetítésekkel, de biztos nehéz dolga volt a csatornáknak, hogy eldöntsék, mikor adjanak mást, meddig fog tartani a szünet. Jó lett volna, ha meg tudjuk mondani, meddig tarthat, de szinte lehetetlen volt megjósolni, mert azon kívül, hogy mikor áll el az eső, az is kérdéses volt, mikorra sikerült eltávolítani a pályáról a vizet, ami elég komoly problémát jelentett. De akik maradtak, szerintem nagy show-t láttak!”