A HRT F1 Racing Team tavaly csak Colin Kolles határozott fellépésének köszönhette, hogy ott tudott lenni a bahreini idénynyitón. Főleg német szakember számlájára írható az is, hogy banki tartozásai ellenére a gárda azóta is ott van a mezőnyben.
A legfrissebb hírek szerint azonban a romániai születésű német szakember megunta, hogy a HRT tulajdonosa, José Ramón Carabante nem hozza az ígért befektetőket, emiatt a csapat nem tudja a szükséges mértékben fejleszteni a versenyautót.
Kolles Valenciában még tagadta, hogy váltásra készülne, más források azonban úgy tudják, már készítik a helyét a Williamsnél, ahol Adam Parr mellett, csapatvezetőként helyezkedne el.
A feszültségek hátterében az áll, hogy a Carabante-család saját irányítása alá szeretné vonni a HRT-t, Kolles helyére a jelenlegi technikai igazgatót és szaktanácsadót, Geoff Willist, vagy Carabante fiát, Josét nevezné ki a tulajdonos. A gárda (és az autók) rajtjogait azonban Kolles birtokolja, így a HRT csak akkor versenyezhetne tovább, ha megegyeznének a jogok átadásáról. Erre azonban nem sok esély látszik, miután a HRT komoly összegekkel tartozik hitelezőjének, a spanyol Banco Popularnak, így nem tudnák kifizetni Kollest.
Colles Kolles állítólag tartozásaival együtt megvásárolná a Hispaniát, a tulajdonos, José Ramón Carabante azonban nem akar megválni a csapattól, amely Spanyolországban nemzeti ügy.
Sir Frank Williams már 69 éves, ezért tavaly átfogó strukturális átalakításba kezdett a csapatánál, ami jelenleg is tart. Adam Parrt nevezte ki csapatvezetőnek, de ő inkább a jogi és diplomáciai kérdésekben járatos, míg Kolles rendelkezik a szükséges csapatvezetői tapasztalatokkal, emellett több beszállítóval is szoros kapcsolatban áll. Sam Michael technikai igazgatót a 2007-es adatlopási botrány egyik főszereplője, Mike Coughlan váltja, aki már munkába állt a Williamsnél.
Colin Kolles ügyében a Brit Nagydíj idejére várható döntés.