Valenciában megszakadt a Sauber nagyszerű sorozata: a svájciak idén először távoztak pontszerzés nélkül egy versenyről (a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat leszámítva, ahol mindkét C30-ast kizárták). Silverstone előtt Kobajasi Kamui és Sergio Perez is a pontszerzésre gyúr, a kocsi az ígéretek szerint gyorsabb lesz, mint Montrealban és Valenciában.
„Silverstone egy nagyon gyors pálya, szerintem jók leszünk a Brit Nagydíjon, remélem, pontszerzésért csatázhatunk. A silverstone-i pálya a legnagyobb kedvencem” – jelentette ki Kobajasi Kamui a Sauber versenyelőzetesében.
„Imádom a gyors, tempós kanyarokat és a közönség mindig nagyon lelkes. Tavaly itt értem el a legjobb eredményemet, amikor hatodik lettem. Az időjárást elég nehéz előre kiszámítani, de nem aggódom emiatt, miután Kanadában megmutattuk, hogy jól tudunk alkalmazkodni bármilyen körülményhez.”
Kobajasi csapattársa, Sergio Perez jól ismeri az angliai pályát, hiszen amikor a brit Forma-3-ban versenyzett, kétszer nyert Silverstone-ban, egyszer pedig a GP2-ben.
„Nagyon szeretem ezt a versenyt, különleges hangulata van. Három évig éltem Oxfordban, még mindig sok barátom van arrafelé, sokáig Silvertsone volt a hazai pályám. Ez lesz az első alkalom, hogy F1-es pilótaként térek vissza, természetesen nagyon várom már. Különösen szeretem a (célegyenes végi) Copse kanyart, meg az azt követő Maggotts, Becketts, Chapel kanyarkombinációt, ahol gyors irányváltásokra van szükség. Azt hiszem, ez a pálya nagyon fog feküdni az autónak” – nyilatkozta a mexikói újonc.
A Sauber technikai igazgatója, James Key úgy véli, sok fog múlni a gumikon. A Pirelli ugyanis idén először veti be a kemény abroncsokat.
„Ezen a hétvégén a lágy (sárga jelölésű), illetve a kemény (ezüst) abroncsokat fogjuk használni. A kemény keverékű gumik sokkal hosszabb idő alatt melegszenek fel, ezért külön oda kell rájuk figyelni. A lágy gumikkal rendben leszünk, jó választás volt ezt megtenni opciós guminak. A kanyarokban ható nagy oldalerők miatt Silverstone-ban rendszerint erős gumikopással számolunk, ráadásul az aszfalt felülete is meglehetősen durva, érdes.”
„Részletekbe menően kielemeztük a C30-as gyengéit azután, hogy az előző két időmérő edzésen (Montrealban és Valenciában) nem voltunk elég gyorsak. Silverstone-ra van néhány ötletünk, milyen irányba érdemes elindulni a beállításokkal, még akkor is, ha ez a pálya teljesen más jellegű, mint az előzőek voltak. Van néhány új fejlesztésünk a hátsó szárny és a diffúzor környékén, reméljük, teljesen ki tudjuk használni a kocsi teljesítményét a kvalifikáción” – mondta a főmérnök.