A Virgin 2010-ben korábban példa nélküli, csak a számítógépes áramlástani szimulációra (CFD) épülő fejlesztéssel próbált az F1-ben helytállni, de az újonccsapat nem sokat lépett előre a 2011-es idény elejéig. A CFD-s megközelítés gyakorlatilag megbukott, pár hete távozott is az alakulat technikai igazgatója, Nick Wirth.
A orosz-angol kiscsapat az irányváltás keretében nagy lépést jelentett be ma, A Marussia Virgin technikai együttműködésre lépett a McLarennel, amelynek keretében a wokingi szélcsatorna, tesztpadok, szimulátor, CFD-s és komputeres gyártási eszközök (CAE) felhasználásával fejleszti autóit.
Két éve a Force India is hasonló megállapodást kötött a McLarennel, igaz, a silverstone-i csapat a Mercedes motorját és a McLaren sebességváltóját is megkapta, míg a Virgin – legalábbis egyelőre – a Cosworth partnere marad.
„A McLarennel kötött technikai partnerségünk nagyon izgalmas. A McLaren a Forma-1-es versenyzés egyik legnagyobb márkaneve, irigylésre méltó sikerekkel. A óriási hasznunk lehet a McLaren technológiáinak és lehetőségeinek felhasználásából, semmi kétségem afelől, hogy ez az együttműködés jelentős ugrást hoz számunkra” – mondta a Virgin Racing CEO-ja, Andy Webb.
A Virgin Racing azt is bejelentette, hogy megvásárolta a volt technikai igazgató, Nick Wirth banburyi létesítményét, így a munka folyamatossága nem szenved csorbát, a bázis egyelőre ugyanaz marad, bár a tervek szerint egy-két éven belül egyetlen központba hozzák össze a jelenleg Diningtonban, Banburyben és mostantól Wokingban is folyó tevékenységüket.
A Virgin azt is hangsúlyozta, hogy a Renault egykori technikai főnöke, a 2008-as szingapúri bundabotrány miatt „száműzött” Pat Symonds külső műszaki tanácsadóként továbbra is segíti a csapat újjászervezését.