A Red Bull tavaly kifejlesztett megoldása nyomán a 2011-es idényre több csapat is ráfeküdt az ún. befújt diffúzor alkalmazására, azaz a leszorítóerő padlólemezre vezetett kipufogógázokkal történő növelésére.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégi Brit Nagydíjtól betiltja a megoldás gázadás nélküli, ún. meleg befújásos alkalmazását. Míg egyesek szerint a Renault bukhat a legnagyobbat emiatt, a talán legegyedibb megvalósítást, az előre vezetett kipufogót használó csapat technikai igazgatója úgy véli, hogy ők kevésbé szenvedhetik majd meg a szigorítást, mint a riválisok.
„Nehéz megítélni, hogy a módosítás mennyire befolyásolja majd a versenyképességünket. A befújt diffúzor eltűnése kettős hatással lesz az autókra: egyrészt kérdés, hogy mennyivel csökken a leszorítóerő, másrészt pedig az, hogy ez a csökkenés mennyivel rontja az autó egyensúlyát. A szigorítások miatt mindegyik befújt diffúzoros autó veszít majd a fékezés alatti leszorítóerejéből, egyesek többet, mások kevesebbet, nehéz lenne megmondani, hogy a Renault másokhoz képest mennyit fog majd” – kezdte a magyarázatot James Allison.
„Lehetséges azonban, hogy mi kevésbé szenvedjük majd meg a balansz felborulását, mert a mi előre vezetett kipufogónk nagyjából az autó közepénél fejti ki a hatását, ez pedig azt jelenti, hogy a kifújt gázok mennyiségének ingadozása nem nagyon bolygatja meg az aerodinamikai egyensúlyt.”
„A hátra vezetett kipufogóknál a leszorítóerő csak a hátsó tengelyen képződik. Mivel az új szabályok elsősorban a kanyarbejáratnál tüntetik el a befújás hatását, lehetséges, hogy a hátra vezetett kipufogós autók jóval instabilabbak lesznek a féktávokon és alulkormányzottakká válhatnak a kanyarkijáratoknál. Majd Silverstone-ban meglátjuk!” – fejtette ki a mérnök.