A Pirelli ugyan teljesen elégedett a 2011-es bemutatkozásával, de az F1-es gumiszállító szeretné még jobbá tenni az abroncsait a jövő évre és ehhez a csapatoktól is ötleteket vár. Az olasz cég másféle segítséget is szeretne azonban, ugyanis úgy érzik, hogy a teszteléshez használt 2009-es Toyotájuk a frissítések ellenére is elavul, releváns autó nélkül pedig nem tudnak megfelelő gumikat fejleszteni.

„Ez gond a tesztelésnél, komoly gond. Nem tudunk haladni, ha nem jutunk mai autóhoz és eddig senki nem igen akar megoldást ajánlani. Bármennyire is jó munkát végzett a Toyota, csak egy határig juthatunk, ha nem tesztelhetünk. Szeretnénk jó partnere lenni az F1-nek, a lehető legjobb terméket akarjuk szállítani, de igazi teszt nélkül ez egyre nehezebb” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery az Autosportnak.

„Az autónkban nem megfelelő méretű az üzemanyagtank és nincs rajta DRS sem. A 2013-as szabályok valószínűleg kisebb leszorítóerőt és nagyobb végsebességet hoznak, szóval tényleg megoldást kell találnunk. A csapatok könnyen mondanak nemet, pedig megoldás kell, méghozzá olyan, amely nem vezet oda, hogy elfogultsággal vádoljanak minket.”

„Talán tarthatnánk olyan teszteket, ahol mindig más autót használnák. Vagy mivel minden autóban a McLaren-féle egységes elektronika van, a csapatok felé blokkolhatnánk a teszt adatait vagy épp mindenki számára hozzáférhetővé tennénk őket. Több megoldás is lehetséges.”

Hembery a tesztproblémák mellett arról is szeretne tárgyalni a csapatokkal, hogy milyen változtatásokat lehetne behozni 2012-re, lehet-e módosítani az időmérős gumiszabályokon vagy épp szükség lenne-e külön kvalifikációs abroncsokra.

„A nyár után valamelyik futamon összeülünk, mondjuk szeptemberben. Leülünk a csapatokkal, és elmondjuk, hogy nézzék, ezt tanultuk az idei évből, arra gondolunk, hogy ezzel és ezzel még jobbá tehetnék a Forma-1-et, szeretnék-e, ha megtennénk. A csapatoknak kell megmondani, mit akarnak, mert a végső döntés az övék. A csapatok partnere vagyunk, szükségünk van a véleményükre. Lehetnek saját ötleteink, de ha ők nem akarják, akkor nem akarják.”

A Pirelli egyébként ma bejelentette, hogy a Pedro de la Rosa helyett már alkalmazott volt Virgin-pilótát, Lucas di Grassit szerződtette véglegesen, a brazil lesz a cég hivatalos tesztpilótája.