Vettel Monacóban is kihasználta a kipufogógáz-kivezetés előnyeit
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy betiltja a kipufogógáz-rávezetéses alvázvégződéseket, valamint az elektronikus motorvezérlés átállítását. Utóbbit már a valenciai Európa Nagydíjon megtiltották, míg a trükkös kipufogók használata a hétvégi Brit Nagydíjtól lép életbe.

A Red Bull vezetői eddig jobbára tagadták, hogy őket érintené leghátrányosabban az FIA intézkedése. A bajnokcsapat szaktanácsadója, Helmut Marko úgy nyilatkozott, hogy körönként fél másodperces veszteséggel számol, de ezt Christian Horner csapatfőnök túlzónak tartotta. A bikások sztártervezője, Adrian Newey azonban most elismerte, hogy a Red Bullt érinti leghátrányosabban a leszerelés.

„Úgy gondolom, hogy jelentős hátrányt okot a leszerelés, mivel az autót eleve a kipufogógáz-rávezetéses diffúzor köré terveztük. Minket, meg a Renault-t kivéve általában vélve mindenki a mi megoldásunkat másolta le, azt igazította hozzá a szezon előtt elkészült autójához. Nagyon nehéz előre megjósolni, de miután a mi autónkat teljesen eköré terveztük, valószínűleg minket érint majd a legrosszabbul a leszerelése” – fogalmazott Newey a Reuters hírügynökségnek.

Adrian Neweyt az is zavarja, hogy a szövetség a szezon közepén döntött úgy, hogy betiltja a trükkös kipufogó-kivezetéseket.

„Megütköztem rajta, hiszen Silverstone előtt minden alkalommal legálisnak számított ez a megoldás. Adja magát egy nyilvánvaló párhuzam: amikor az aktív felfüggesztést betiltották, 1993 végén, nem volt más szabályváltozás. A Ferrari nem tudta működésbe hozni a saját megoldását, ezért hirtelen megtiltották a használatát a következő évre.”

„Könnyű lenne most az összeesküvés-elméletek csapdájába esni. Hogy ezek igazak-e, vagy sem, arról nem szeretnék beszélni. Én úgy látom a helyzetet, hogy a legnagyobb riválisaink, a McLaren és a Ferrari közül az olaszok valószínűleg nem tudták elég jól munkára bírni a kipufogórendszerüket, így boldogok lehetnek, hogy betiltják azokat. A McLarennél valószínűleg szintén nem tudják, hogy többet vagy kevesebbet veszítenek (a tiltással), mint mi. De mivel most új csavart vett a történet, alighanem örülnek a lehetőségnek, hogy így talán előnybe kerülhetnek” – mondta a sztártervező.

A Red Bull eddig mind a nyolc versenyt a pole pozícióból kezdhette, Sebastian Vettel hat futamot megnyert. A Ferrari és a McLaren abban bízik, hogy Silverstone-tól megváltoznak az erőviszonyok, jelentősen csökkenni fog a Red Bull fölénye.