A Népszavának adott interjújában a tavaly ősszel a pálya élére került 46 éves sportvezető elmondta, az idei Forma-1-es Nagydíj jogdíját már átutalták a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA), s a pályán elvégezték a FIA által kért fejlesztéseket.

„Sosem tagadtam, hogy nagyon nehéz helyzetben vettem át a zrt. vezetését, ugyanis az átadás-átvételkor összesen 1400 dollár volt a kasszában” – nyilatkozta Gyulay a lap csütörtöki számában.

„Azonban pontosan tudtuk mi és a fő tulajdonos, a magyar állam illetékesei is, hogy vannak kötelezettségeink, így az év elején tőkeemelésre került sor. Ennek köszönhetően már elutaltuk a rendezésért fizetendő jogdíjat, illetve jutott pénz az FIA által előírt javításokra: három bukóteret leaszfaltoztunk, a lelátók 56 ezer ülőhelyét kicseréltük. Ez nagyjából 160 millió forintba kerül.”

Mindehhez hozzátette, hogy a tőkeemelésből befolyt összeg egy részét a jelentős adósságállomány csökkentésére, kezelhetőbbé tételére fordították. Az állami támogatással kapcsolatban pedig azt emelte ki, hogy a futam minden évben 12-18 milliárd forintot hoz az országnak, aminek egy részét muszáj visszaforgatni a versenyképesség megőrzéséhez.

Az 1988-as olimpia kétszeres aranyérmes kajakosa beszélt arról is, hogy a 26. Magyar Nagydíj biztosan nem fog bevételi és látogatottsági rekordot javítani, mivel Robert Kubica sérülése miatt mintegy 15-20 ezer lengyel drukker marad távol. Azt ugyanakkor hangsúlyozta, hogy véleménye szerint így is minden szempontból sikeres lesz majd a futam.

A pálya hasznosítását az idei évtől a Hungaroring Zrt. végzi, s az elnök-vezérigazgató elmondta, szinte nincs szabad hely a naptárban. Másik komoly eredménynek pedig a Magyar Turizmus Zrt.-vel kötött szerződést nevezte, melynek fő célja, hogy a verseny három napját összekapcsolják egy egy-két hetes országlátogatással.