A két szállító 2009-es, a befújt diffúzor megjelenése előtti motoradatokra hivatkozva azzal érvelt, hogy az erőforrásaik megfelelő és megbízható működéséhez gázadáson kívül is szükséges bizonyos „pörgetés”, ezért a Renault-nak péntektől 50 százalékra emelték a fojtószelep nyitását, míg a Mercedesnél a nyolcból négy henger égetését tették lehetővé „üresjáratban” is.
A nap végi csapatfőnöki sajtótájékoztatón a Renault-t használó Red Bull főnöke, Christian Horner és a Mercedesszel menő McLaren vezetője, Martin Whitmarsh éles vitába keveredett, mindketten úgy vélték, hogy a számukra adott felmentés helyén való, de a rivális járt jobban.
A FIA Forma-1-es versenyigazgatója, egyben műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting tegnap este megbeszélést tartott a motorgyártókkal és a csapatokkal, mára pedig elvette a Renault-nak adott engedményt, míg a Mercedesnak adott felmentést fenntartotta.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey és a csapatfőnök, Christian Horner a szabadedzés kezdetén Whitinghoz ment megbeszélésre. A két vezető negyed órával az edzés vége előtt távozott a versenyigazgatóságról, de a szemmel láthatóan zaklatott Horner egy „no comment”-tel reagált a tárgyalás eredményességét firtató kérdésre, azaz valószínűleg nem jártak sikerrel.
A szabadedzés után Whiting a összehívta az F1-es csapatok műszaki vezetőiből álló Technikai Munkacsoportot, rendkívüli ülésen tárgyalnak a motor- és diffúzorhelyzetről.