Vettel a rajtnál magabiztosan hagyta el a pole-ból induló Webbert, míg Button Massát előzte meg. Alonso az első pár kanyarban Webbert támadta, nem sikerült elvennie a második helyet az ausztráltól.
Hamilton a második körre már a 4. helyig kapaszkodott a tizedikről, míg Button gyorsan visszaesett a hatodik helyre, Massa és saját csapattársa is elé került. Schumacher is előrébb tudott lépni.
Az első körök helyezkedései után a pontszerző helyeken Vettel, Webber, Alonso, Massa, Hamilton, Button, di Resta, Kobajasi, Schumacher és Sutil sorakozott. A nagy kérdés az volt, hogy a néhol még vizes, de jelentős szakaszokon száraz pályán ki vállalja elsőként, hogy az átmeneti esőgumikról slickekre vált.
Schumacher volt az első próbálkozó, miután Kobajasival ütközött és eltörte az első szárnyát és így is, úgy is ki kellett mennie. Utána már sorra érkezett a bokszba a pilóták, mivel már használható volt a száraz gumi. A slicket elsőként bevállaló hétszeres bajnok gyorsan lépdelt előre a mezőnyben, de öröme nem tarthatott sokáig, ugyanis a Kobajasi-incidens miatt 10 másodperces stop&go büntetést kapott.
Később a japánt is ugyanígy büntették a versenybírók, amiért a csapat veszélyesen engedte rá Pastor Maldonadóra a kerékcseréje után. A sauberes végül motorhiba miatt kiesett.
A kerékcserék után a McLaren pilótái megelőzték a ferrarisokat, Hamilton Massát és Alonsót is maga mögé utasította, Button a brazilt hagyta ott. A pontszerzők sorrendje ekkor Vettel, Webber, Hamilton, Alonso, Button, Massa, di Resta, Sutil, Rosberg és Perez volt.
Hamilton viszonylag gyorsan elfogyasztotta a gumijait, Alonso megelőzte, a mclarenes ki is állt friss abroncsokért. A ragyogóan versenyző Paul di Resta szintén a bokszban járt, de a csapat nem volt felkészülve a cserére, a skót hosszú másodpercekig várta, míg a szerelők kihozták a garázsból a gumikat.
Az újonc a 16. helyre esett vissza, majd Sebastian Buemi előzése közben nekiment a Toro Rossónak, az defektet is kapott, ki is esett.
A következő körökben mindenki kereket cserélt, az élmezőny alaposan át is rendeződött: Hamilton megelőzte Webbert, Vettel lassú cseréje miatt pedig a német elé került Alonso. A ferraris átvette a vezetést, mögötte Hamilton, Vettel, Webber, Button, Massa, Rosberg, Perez, Heidfeld és Alguersuari állt.
Vettel hosszú körökön üldözte, támadta a lassú Hamiltont, de nem tudta megelőzni, ezért a Red Bull kihozta egy kerékcserére. A McLaren egy körrel később Hamiltont is kihívta, de a pályára csak a címvédő mögött ért vissza.
Utánuk Webber, Alonso és Button is a bokszban járt – a mclarenes a pályára már nem is tért vissza, mivel a még azelőtt kiengedték, hogy a szerelője rögzíteni tudta volna a jobb első kerekét, az angol a bokszkijáratnál félrehúzódott, kiszállt a versenyből.
Webber a 46. körben megelőzte az üzemanyag-spórolásra utasított Hamiltont, így Alonso és Vettel mögött felkapaszkodott a dobogós helyre. Hátrébb Sergio Perez és Nico Rosberg csatázott a 6 helyért.
Az utolsó két körre Massa teljesen felzárkózott Hamiltonra, míg Webber teljesen Vettel nyakára került, mindkét párosnál nyitva állt az előzés lehetősége az utolsó körben. Webbert a csapat a pozíció tartására utasították, a ferraris azonban az utolsó előtti kanyarban megtámadta Hamiltont, aki nagyon agresszíven védekezett, meglökte Massát, aki a célegyenes-ráfordítóban ki is sodródott, nem tudta megelőzni a McLarent.
Alonso győzelme beváltotta a Ferrari régóta hangoztatott várakozásait, azaz azt, hogy sikerült felzárkózniuk az élmezőnyhöz. Vettelnek a második hely is jó, hiszen két legközelebbi riválisa közül Button nullázott, Webber pedig csak harmadikként ért be, azaz a német előnye tovább nőtt a bajnokságban.
Hamilton negyedik helye még kérdéses, mögötte Massa lett az ötödik, Rosberg megtartotta a 6. pozíciót, Perez a 7., Nick Heidfeld a 8. hellyel hozott pontot a csapatának, Schumacher a büntetéssel együtt is a 9. helyig jutott, az utolsó pontszerző a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari lett.
A világbajnokság két hét múlva a Német Nagydíjjal folytatódik.
Brit Nagydíj, Silverstone, 2011.07.10.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1:28:41.196
- 52
- 2
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- + 16.511
- 52
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 16.947
- 52
- 4
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 28.986
- 52
- 5
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 29.010
- 52
- 6
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 1:00.665
- 52
- 7
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1:05.5
- 52
- 8
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- + 1:15.5
- 52
- 9
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 1:17.9
- 52
- 10
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1:19.1
- 52
- 11
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1:19.7
- 52
- 12
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- + 1:20.6
- 52
- 13
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1 kör h.
- 51
- 14
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- + 1 kör h.
- 51
- 15
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1 kör h.
- 51
- 16
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör h.
- 50
- 17
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör h.
- 50
- 18
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- + 2 kör h.
- 50
- 19
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- + 3 kör h.
- 49
- 20
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- kiesett
- 39
- 21
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- kiesett
- 25
- 22
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- kiesett
- 0
- 23
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- kiesett
- 0
- 24
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- kiesett
- 0
- Legjobb kör: 1:34.908 Fernando Alonso