Nincs még egy olyan F1-es versenyhelyszín, mint Silverstone. Az angolok imádják az autókat, az autósportot, ami egyáltalán nem csoda: hét világbajnokot adtak a száguldó cirkusznak, egy főre jutó F1-es bajnokaik és futamgyőzteseik száma pedig magasabb, mint bárhol a világon.
John Surtees (1964 világbajnoka), Sir Stirling Moss (akit a leggyorsabb F1-es pilótának tartanak, aki sohasem nyert vb-címet) vagy Jackie Stewart (1969, 1971, 1973 bajnoka) azért jár ki a Brit Nagydíjra, hogy fürdőzzön kicsit a népszerűségben. Nem mellékesen mindig vannak cégek, vagy csapatok, akik meg is fizetik őket ezért.
Stewart idén Michael, kenti herceg kalauzának szegődött, akit végigvezetett a Williams és McLaren csapat garázsán. John Surtees a Ferrari meghívására látogatott ki Silverstone-ba, de az olaszok idén egy másik jubileumra koncentrálnak: éppen 60 éve, hogy a Ferrari megnyerte az első nagydíját itt, Silverstone-ban.
Ebből az alkalomból az olaszok kiállították a vadonatúj célegyenesbe azt a Ferrari 375-ös modellt, amellyel a „Nagyfejű”-nek csúfolt argentin gladiátor, José-Froilán González megnyerte az 1951-es Brit Nagydíjat. González hajlott kora és megromlott egészségi állapota miatt sajnos nem jöhetett el Angliába, de a Ferrari megígérte, hogy egy vele készült exkluzív interjúval kárpótolja a rajongókat, amely hamarosan olaszul és angolul is elérhető lesz a Scuderia honlapján.
Ha már a célegyenest említettem, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a britek sem időt, sem pénzt nem sajnáltak Silverstone modernizálására. Derek Warwick, a Brit Autóversenyzők Klubjának (BRDC) leendő elnöke pénteken elárulta: a The Wing (Szárny) névre keresztelt új depókomplexum 27 millió angol fontba került, ezzel Silverstone új mércét állított fel az európai pályák között. Ehhez a befektetők feltételül szabták, hogy a Forma-1-es futam hosszú távon itt maradjon, amit Damon Hill (a BRDC jelenlegi elnöke) egy tavaly aláírt, 17 éves szerződéssel biztosított be.
Csak a viszonyítás kedvéért: a Hungaroringgel rendszerint öt évre szoktak szerződést hosszabbítani, jelenleg 2016-ig van előszerződésünk. Az angolok 10 év elteltével kiszállhatnak a kontraktusból, de ha olyan jól mennek tovább a dolgok, ahogy eddig (2010-ben és 2011-ben is telt ház, több mint 120 ezer ember töltötte meg a lelátókat), erre nem lesz szükség.
Márpedig az angolok (britek) imádják a Forma-1-et. Akkor is kitartanak Lewis Hamilton és Jenson Button mellett, ha az egyik csak a tizedik, a másik az ötödik helyről kezdheti meg a Brit Nagydíjat. A bejáratnál, a csapatruházat-árusok bódéinál, a véres steaket, hamburgert, fish&chipeset (sült hal sültkrumplival) árusító lakókocsiknál kígyózó sorok nem lesznek rövidebbek, akkor sem, ha szakad az eső, ahogy csütörtökön és pénteken történt. A gumicsizma ilyenkor reneszánszát éli a szigetországban, de sohasem kerül az asztalra.
A britek most is ugyanúgy imádják az autóversenyzést, mint annak idején, Hawthorn, Surtees, Stewart vagy Mansell hőskorában, pedig közben felnőtt egy-két új generáció. Azzal viszont kitűnnek a többi nemzet szurkolói közül, hogy elismerik és meg tudják tapsolni Sebastian Vettelt, Michael Schumachert, vagy Heikki Kovlainent is, ha egy-egy bravúros manővert mutatnak be a pályán.
Az angolok az autósportot éppen úgy önmagáért szeretik, ahogy a steaket, hamburgert, vagy a fish&chipset. Ezért jó itt lenni Silverstone-ban.