Úgy tudni, az ausztrál veterán és a csapat mostanára közel jutott a 2012-re szóló szerződéshosszabbításhoz, és az engedetlenség ellenére a főnök, Christian Horner továbbra is reméli, hogy ez meg is valósul.
„Őszintén remélem, hogy a történtek nem befolyásolják majd ezt. De végső soron a csapat érdekéről van szó. Megértem, hogy a pilótát néha bosszantja az ilyen utasítás, de az én feladatom az, hogy a csapat az optimális eredményt érje el. Semmi hasznunk nem lett volna belőle, ha mindkét autónk tréleren ér be, miután ütköznek, ahogy Hamilton és Massa esetében majdnem meg is történt az utolsó körben” – mondta az angol.
Horner és a csapat tulajdonosa, Dietrich Mateschitz is többször hangsúlyozta, hogy náluk a pilóták mindig szabadon versenyezhetnek egymással – a csapatfőnök úgy véli, hogy a mostani utasítással azonban az osztrák nagyfőnöknek sincs baja.
„Mateschitz úr sem köszönte volna meg, ha mindkét autó a gumifalban végzi, miután sok értékes pontokat jelentő helyeken voltunk. Ha jobban megnézzük, Marknak kétszer is előnyt adtunk az első két bokszkiállásnál. A rajtnál is versenyezhettek.”
„De a futamon egyszer elérkezik egy olyan szakasz, két-három körrel a vége előtt, amikor ott a sok pont, mindkét autó dobogós lehet, ilyenkor végletes ostobaság lenne, ha hagynánk őket küzdeni” – magyarázta Horner, aki vasárnap egyébként sokat sejtetően azt mondta, hogy nem az ő, hanem a csapat döntése volt az utasítás, azaz talán megint az osztrák Helmut Marko keze lehetett a dologban.