Eric Boullier csapatfőnök már a Kanadai Nagydíj után alapos vizsgálatot rendelt el annak megállapítására, miért maradt el az R31-es fejlesztési tempója a konkurensekétől. Boullier a diffúzorszabályok silverstone-i módosítását követően kijelentette: a Német Nagydíj pénteki szabadedzésén olyan megoldást fognak kipróbálni, amely a hagyományos módon, hátul vezeti ki a motorból távozó gázokat.
„Megerősíthetem, hogy a pénteki szabadedzésen kipróbáljuk az új megoldást. Tudom, hogy régóta mondogatom, de most már tényleg tudjuk, miért szenvedtünk az elmúlt futamokon. Tudjuk, miért nem tudtuk olyan ütemben fejleszteni az autónkat, amilyenben szeretnénk” – mondta Eric Boullier az Autosportnak.
„Elképzelhető, hogy stratégiát kell váltanunk, mivel nem úgy teljesítünk, ahogy elvárható lenne. Ez magába foglalja a kipufogó kivezetési módját is, amelyet a Nürburgringen fogunk kipróbálni. Komoly teljesítmény-javulást várok ettől. De minden egyes területet meg kell vizsgálnom, és azt is, miért szalasztunk el jó lehetőségeket” – tette hozzá a Renault-főnök.
A Renault fejlődését az is hátráltatta, hogy májusban 12 napra leállt a csapat enstone-i szélcsatornája, mialatt 50 százalékos méretarányról 60 százalékos modellekre álltak át. „Ez nem tett jót a fejlődésünknek, de nem ez volt (a teljesítmény-visszaesés) fő oka” – jelentette ki Boullier.
A Renault körönként 3-4 tizedmásodperces javulást remél a Nürburgringen bevezetésre kerülő fejlesztésektől, és további fejlődést egy héttel azután, Hungaroringen.