A Mercedes GP W02-esekbe először építették be az új fejlesztésű, hosszított kipufogórendszert, ami hasonlít a Red Bull, a McLaren és a Ferrari megoldásához. Schumacherék egyenletesebb köröket tudtak futni a versenyen, ami arra utal, hogy az újítások hatására lassan, de biztosan javul az Ezüstnyilak teljesítménye.
„Új utakon járunk ezzel az új kipufogóval. Az előző rendszerből már kihoztuk, amit ki lehetett, nagyon nehezen tudtunk volna továbblépni vele. Az új kipufogónk viszont elég jól sikerült, sokkal nagyobb lehetőséget látunk benne, mint az elődjében” – mondta Ross Brawn, az ezüstösök csapatfőnöke az Autosportnak.
„A legfontosabb feladatunk, hogy fölébe kerekedjünk a megbízhatósági problémáknak, valamint a (motor)beszerelési problémáknak. Ezt nem segítette a motorvezérlésben bekövetkezett változás, hiszen éppen egy folyamat közepén ért bennünket az új szabályozás, de összességében pozitívan látom a jövőt.”
Brawn arról is beszélt, hogy a nürburgringi futamtól további újítások, fejlesztések várhatóak a Mercedestől, amelyek végeredményben a köridők gyorsulásához vezethetnek.
„Látjuk a rendszerben lévő lehetőségeket, de talán még fontosabb, hogy olyan újításokat tervezünk, amelyek segítségével egyre több előnyünk származhat ebből az új technológiából, ebből a megközelítésből. Bizakodó vagyok, hogy ki tudjuk használni az új (kipufogó)rendszer előnyeit” – mondta Ross Brawn.
A Mercedes GP a Brit Nagydíjon elért kettős pontszerzés révén átvette a konstruktőr-vb negyedik helyét a Lotus Renault GP-től, és most a csapat, valamint Schumacher és Rosberg hazai versenyére készül a Nürburgringen.