Adam Parr finoman kritizálta Bernie Ecclestone-t, illetve és az általa irányított Formula One Managementet, mivel szerinte az F1 vezetője nem veszi elég komolyan a szociális médiában rejlő lehetőségeket.

Tavaly óta az összes Forma-1-es istálló saját profilt nyitott a Facebookon, meg a rövid, szöveges üzenetek megosztására szolgáló Twitteren, egyesek (köztük a Team Lotus) pedig a nagyfelbontású sajtófotóit is elérhetővé tették a Yfrogon. A Forma-1 azonban eddig csak a Twitteren jelent meg, ahol a hivatalos F1-es honlap friss cikkeiről kaphatunk visszajelzést, de az edzések, versenyek alatt nem jelennek meg kommentárok.

„Erősen azt érzem, hogy az események minősége, a meglátogatott helyszínek, az F1 működési és szállítmányozási színvonala szintjén Bernie (Ecclestone) valami rendkívülit alkotott” – jelentette ki a Williams csapat elnöke. „Ha valaki egy teniszmeccsről, vagy a golfpályáról érkezik meg egy F1-es pályára, egy teljesen más színvonalat láthat.”

„A második, hogy a média oldaláról nézve a globális nézőközönség felépítése, létrehozása, a tévéközvetítések, vagy éppen a versenyrendezés színvonala ? ami rendkívül bonyolult feladata ? elképesztő, egyenesen első osztályú” – véli Adam Parr.

„Mindezek mellett úgy gondolom, hogy a szociális média, sőt, még a fizetős tévéadók is olyan mértékben fejlődtek az elmúlt évtizedben, hogy meg fogják változtatni a jelenlegi leosztást. Nem csak az emberekkel való kommunikáció módját, hanem azt is, ahogy eljuttatjuk a tartalmat, olyan környezetkímélő módon, ahogy csak lehet.”

„Rubensnek (Barrichello) több mint egymillió követője van a Twitteren, jelentős részük brazil. A Renault számára Brazília nagyon fontos piac, és amikor Rubens ott ült Grove-ban, a Renault-val megkötött motorszállítói együttműködés bejelentésekor, és megüzente a Twitteren, hogy visszatértünk a Renault-hoz, rögtön egymillió emberhez jutott el ez az üzenet. Ez nem egy előre kitalált kereskedelmi trükk volt, hanem Rubens személyes érzelmei, hogy mit gondol ő arról a gyártóról, arról a márkáról.”

Még több F1-et a Facebookra, Twitterre! 1
Még több F1-et a Facebookra, Twitterre! 5


Bernie Ecclestone már régóta mondogatja, hogy többet akar kihozni az internetből (főleg a videókból), de az F1 kis-nagyfőnöke szerint megkötik a kezét a nagy tévétársaságokkal megkötött szerződések.

„Amikor megállapodunk egy közvetítő csatornával, megkpaja a jogokat, hogy olyan formátumban közvetítsen a saját országában, amilyenben csak szeretne. Ha például csak mobiltelefonon szeretne sugározni – mi lényegében egy kis méretű televízió -, vagy mindenféle pad-eken, megtehetnék, de valamilyen okból mégsem teszik. Az emberek még mindig tévén akarják nézni a versenyeket” – nyilatkozta Ecclestone az ausztrál Channel 10-nek.  

„Mindent megteszünk, amit lehet. Vizsgáljuk a lehetőségét az összes lehetséges közvetítési módszernek. De abban a percben, hogy lehetővé tesszük valakinek, hogy más módon közvetítse az F1-et, a tévétársaságok vezetői nagyon ingerültek lesznek” – vetíti előre a jövőt Ecclestone.

Bernie maga is pipa lett a Kanadai Nagydíj után, amikor az amerikai színész-rapper, Ice-T a McLaren istálló vendégeként videóra vette a csapat ténykedését a garázsban, majd trágár kommentárokkal együtt feltöltötte a YouTube-ra. Ecclestone levelet küldött a McLaren csapatfőnökének, Martin Whitmarshnak, amiben finoman, de határozottan felhívta a figyelmét, hogy ilyen többé ne forduljon elő, mert a magánvideók sértik a tévétársaságok exkluzív közvetítési jogait.