Ugyan a Lotus Renault GP idén is a francia autógyártó nevét viseli, de valójában nincs már közük egymáshoz közvetlenül, hiszen az F1-csapat a luxemburgi Genii Capital kezében van, az autógyártó a Renault Sporton keresztül csak motorszállítói szerepet vállal náluk.

A Renault jó ideje hangsúlyozta, hogy a jövő évtől négy csapatot kíván ellátni erőforrásokkal, ennek jegyében nemrég bejelentették, hogy a mostani három kliensük, a Lotus Renault GP, a Red Bull és a Team Lotus mellett 2012-től újra partnerségre lépnek a Williamsszel is.

Az elmúlt hónapokban többször is felröppent, hogy a Lotus Renault pénzügyi nehézségekkel küszködik, nem tud fizetni a Renault-nak, ezért bukhat a motorszerződés és az alakulat kénytelen lehet Cosworth-re váltani 2012-re.

A csapatfőnök, Eric Boullier hangsúlyozza, hogy a francia kapocs ezután is megmarad, jövőre is a ők lesznek a négyek egyik tagja, már tárgyalnak a motorszerződés meghosszabbításáról, a Cosworth nincs képben.  

„Ezek az új paddockbeli pletykák, de azonnal cáfolhatom is őket, a Renault-val 2013-ig él a szerződésünk. Már megkezdtük a tárgyalásokat a hosszabbításról, folynak a megbeszélések” – idézte az Autosport a franciát.

„De a helyzet más, mint korábban. A Renault ma (csak) motorszállító, és még ha hagyományosan jó is a kapcsolatunk és a műszaki partnerségünk, hiszen az általuk a klienseknek eladott technológia egy része tőlünk származik, ma már másképp tárgyalunk. Négy csapat egyike vagyunk és szeretnénk (a motort) oda juttatni, ahová való. Mi nem motorgyártó, hanem autóépítő vagyunk.”

„Ezen felül van szponzori támogatásunk a Renault-tól és a Totaltól, ezek francia érdekeltségek. Szeretnénk visszahozni az F1-et Franciaországba. Bonyolult ez az egész, de igyekszem mindenkinek a kedvére tenni. A magaméra, de a partnereinkére is, mert meg akarjuk tartani az üzleti kapcsolatainkat” – fejtegette Boullier, aki egyébként a Francia Nagydíj újjáélesztésére létrehozott bizottság tagja is.

A csapatfőnök a Renault-hoz való ragaszkodás mellett sem titkolja azonban, hogy valamelyest tart tőle, a négy csapat talán túl nagy falat lehet a Renault Sport, a viry-chatilloni gyár számára.

„Nyilván felmerülnek félelmek a növekedéssel, az újabb csapatnak való szállítással kapcsolatban. Lehet, hogy az erőforrásaik, az energiájuk szétforgácsolódik. Ez aggaszt minket is, már felvetettük ezt és még fel is fogjuk.”