Martin Brundle (McLaren) és Jos Verstappen (Benetton) látványos „repülőbalesete” az 1994-es Brazil Nagydíjon. David Coulthard (Red Bull) és Alexander Wurz (Williams) ráfutásos, keresztbe átmászós mutatványa a 2007-es Ausztrál Nagydíjon. Felipe Massa (Ferrari) találkozása a Brawn Gp hátsó rugóstagjával a Hungaroringen, 2009-ben.

Az említett balesetekben az a közös, hogy mindegyik után felélénkültek azok a hangok, amelyek a zárt karosszériás (műanyag szélvédős) F1-es kocsik kialakítását követelték, a pilóták biztonságának, a fej és a nyak védelmének fokozása érdekében.

Az FIA Motor Sport Safety Institute (Motorsport Biztonsági Intézet) legújabb videója bemutatja, mi történik, ha egy 20 kg súlyú Forma-1-es kerék egy 30 mm vékony polikarbonát szélvédőnek, illetve egy speciális műanyagból készült vadászrepülő-szélvédőnek ütközik.

Előbbinél az anyagi (és emberéletben keletkezett) kár jelentős, utóbbi viszont látható sérülések nélkül hárítja a nagy erejű becsapódást.

Így védi ki az F1-es kerék becsapódását egy hagyományos szélvédő, meg egy vadászrepülőé:

Az F1-es pilóták egy része örömmel venné, ha a jövőben zárt kasztnisak lennének a versenyautók (hasonlóan a Le Mans-ban induló nagy prototípusokhoz). Mások viszont – köztük Niki Lauda és Gerhard Berger – inkább hátrányosnak tartják a zárt karosszériát, mivel az megnehezítené a gyors menekülést.

Ezen a téren még jó ideig nem várható megegyezés, de a videó önmagáért beszél.