A Forma-1-ben 2011-re a Bridgestone abroncsait a Pirelli kevésbé tartósabb gumijai váltották, visszatért a KERS és megjelent az előzést segíteni hivatott mozgó hátsó szárny, az ún. DRS. A változtatásoktól már az idény előtt az előzések számának növekedését várta a mindenki, az eredmények pedig fényesen igazolták is ezt.

A Mercedes GP adatai szerint 2011 eddigi kilenc futamán már több előzés történt, mint 2010 19 versenyén együttvéve. Idén – az első körös pozíciócseréket nem számítva – 623 előzést számoltak össze eddig, míg tavaly 547, 2009-ben pedig csak 244 ilyen manőver volt.

„Ha ez a trend folytatódik, év végére elérünk 1200-ig” – idézte a csapat egyik szakemberét az AFP hírügynökség.

A 2009 és 2010 közötti jelentős különbség oka egyrészt az, hogy 17-ről 19-re nőtt a versenyek száma, valamint hogy megjelent három újonccsapat, amelyek autóit egy-egy futamon számtalanszor lekörözték. A tavalyi és idei év között ebben a tekintetben nincs változás, így a mostani növekedés egyértelműen az újításoknak tudható be.

„A 623 előzésből 175 az utolsó három csapat kárára történt, 43 a csapattársak között zajlott. 180-nál a DRS segített (29 %), 225-öt pedig anélkül hajtottak végre” – részletezte a mercedeses.

A legtöbb előzés a Kanadai Nagydíjon történt (136), a Török Nagydíj (123) és a Kínai Nagydíj (97) a két „dobogós”. A legkevesebb előzést Monacóban (22), Silverstone-ban (29) és Melbourne-ben (30) láthattuk 2011-ben.