Noha a hőmérséklet 10 fokot emelkedett a délelőtti szabadedzéshez képest, senki sem akarta egy kósza zápor miatt kérdésessé tenni autója beállítását. Ezért a mezőny nagy része rögtön a zöld jelzés után kidöngetett a pályára.
 
A délelőtti edzést kihagyó Paul di Resta (Force India), valamint Vitantonio Liuzzi (HRT) csak délután kóstolhatta meg kocsiját a legendás pályán. A Toro Rossónál éppen csak helyre tudták pofozni Sébastien Buemi első edzésen megkarcolt autóját, de a svájci folyamatosan problémákkal küszködött, mindössze három kört tudott megtenni a másfél órás tréning alatt.

Sokkal jobban kezdett viszont a csapattársa, Jaime Alguersuari, akinek 1:35.725-ös második köre sokáig a legjobb időnek számított. Nico Rosbergnek meglepetésre nem sikerült túlszárnyalnia a katalán idejét a Mercedesszel, de Sebastian Vettel már nem kért elnézést, amikor 1:34.977-tel magához ragadta a kezdeményezést.

Nem sokkal ezután újabb áldozatot szedett a tréning: a HRT újonca, Daniel Ricciardo alatt füstölni kezdett a kocsi, az ausztrál félrehúzódott és kiszállt.

Az élbolyban a szokásos nevek cserélgették egymás közt az első helyeket: a két Red Bull-pilóta, Mark Webber és Sebastian Vettel, a két Ferrari (Fernando Alonso és Felipe Massa), valamint egy-egy Mercedes és McLaren is beleszólt a legjobb idők alakulásába.

Pontosabban, csak Lewis Hamilton tudott teljes edzésprogramot futni, a McLarennek ugyanis meggyűlt a baja a Jenson Button kocsijára szerelt új kipufogóval (és a hozzá kapcsolódó alvázvégződéssel). A folyamatos állítások sok időre kivonták Jensont a forgalomból, a 2009-es világbajnok mindössze 17 kört tudott megtenni, így csak a 11. helyen végzett. Hamilton sem muzsikált sokkal jobban: 1:32.724-es ideje csupán kéttizeddel volt jobb, mint a délelőtti legjobbja, és egy egész másodperccel elmaradt a legjobbaktól.
 
Mark Webber 2007-ben a Nürburgringen állhatott először dobogóra a Red Bull-lal, majd 2009-ben itt szerezte élete első F1-es diadalát. Nem csoda, hogy imádja ezt a pályát, ráadásul gyors is rajta. Az ausztrál 34 perccel a tréning vége előtt átvette az első helyet az addig vezető Fernando Alonsótól, és 1:31.770-es idejét a leintésig senki sem tudta megverni.

Schumacher és Alonso afférja a 2. szabadedzésen (Nürburgring, 2011)

Webber és Alonso mögött sokáig Felipe Massa őrizte a harmadik helyet, majd 26 perccel a leintés előtt Vettel ismét begyújtotta a rakétákat, és 1:32.084-es idővel a 3. helyre ugrott.

Alonso volt a leggyorsabb az első szabadedzésen a Nürburgringen
F1: Webber felszívta magát 19


Michael Schumacher alatt ígéretesen húzott a Mercedes (tele tankkal és kevés benzinnel is), a hétszeres világbajnok annak ellenére ötödikként zárt, hogy a Mercedes telemetriája kimutatta: Schumi a szűk lábtérben sokszor a fékkel együtt a gázpedált is nyomta. Schumacher a „leghazaibb” hazai pályáján végre tisztán megverte Nico Rosberget is, aki viszont Hamilton McLarenjét utasította maga mögé.

Délelőtt útkeresésük után erőteljesen feljavult a két Lotus Renault: Nick Heidfeld saját korábbi legjobbjához képest 2,4 másodpercet javítva nyolcadik lett, Vitalij Petrov kilencedikként zárt. Nem lehet ok panaszra a Force Indiánál sem, Adrian Sutil a 10., Di Resta a 12. legjobb időt autózta.

Karun Chandhok idén először vezethette a Lotust mindkét pénteki tréningen (az indiai pilóta Jarno Trulli helyére ugrott be erre a futamra), de meglátszott a rutin hiánya. Csapattársa, Heikki Kovalainen másfél másodpercet adott a derék Karunnak, akit még Timo Glock is elvert a Virginnel.