Minden eddiginél hűvösebb, mindössze 12 Celsius-fok és 66 százalékos páratartalom fogadta a mezőnyt az utolsó szabadedzés kezdetekor. A pálya hőmérséklete 19 fok volt, ami később szinte már tavaszias 22 fokra emelkedett.
Heikki Kovalainen (Team Lotus) kivételével mindenki megtett egy installációs kört, de a pilóták rögtön vissza is tértek a garázsukba, csendes várakozásba burkolózva. Az első mért körre a 10. percig kellett várni, amikor a virgines Jerome D’Ambrosio 1:44.172-vel nyitotta a táncot, amit a következő körben 1:42.229-re javított.
Kobajasi Kamui (Sauber), Nick Heidfeld (Renault) és Sergio Perez (Sauber) gyors egymásutánban szárnyalta túl egymást. Heidfeld 1:35.881-es körét a két Mercedes-pilóta, Nico Rosberg és Michael Schumacher sokáig hiába ostromolta, végül Rosberg a 21. percben 1:34,872-vel átvette a vezetést, megelőzve a hétszeres világbajnokot.
Ekkor még mindkét Red Bull, mindkét Ferrari és a két McLaren-Mercedes is a garázsban várakozott.
Miközben Schumacher és Rosberg oda-vissza passzolgatta a legjobb köridőt, a Force India két reménysége, Adrian Sutil és Paul di Resta zárkózott fel a 3.-4. helyre, szemmel látható jelét adva a csapat fejlődésének.
Kevéssel az edézés félideje előtt végre a nagyok is megérkeztek. Lewis Hamilton 1:35.267-tel nyitott, ami a 4. helyre volt elegendő; Felipe Massa hetediknek jött be a Ferrarival, Button pedig nyolcadik időt futott a másik McLarennel. Már csak a két Red Bull-osnak, valamint Fernando Alonsónak nem volt mért ideje.
Félidő után nem sokkal a két McLaren állt az élre, Button 1:33.646-tal, Hamilton 1:33.694-gyel, megelőzve Kobajasi Sauberját. De alig telt bele két perc, Alonso máris bejelentkezett: 1:33.302-es körére jó ideig nem tudott válaszolni senki. Sergio Perez közben feljött a második helyre, a két mclarenest megelőzve, Sebastian Vettel pedig a negyedi idővel nyitott.
Elsőként Nico Rosberg rakatta fel a Pirelli lágy gumijait, amivel megfutotta a hétvége eddigi legjobb idejét (1:31.911), ezzel az élre ugrott. Mark Webber 1:32.986-tal, Sebastian Vettel 1:33.050-nel követte, a negyedik helyen Alonso, az ötödiken Button, a hatodikon Perez állt.
Adrian Sutil 18 perccel az edzés vége előtt újra villantott, 1:32.391-es idejével a második helyre ugrott (Rosberg mögé), a lágy gumikon. Hogy teljes legyen a déja-vu érzésünk, Paul di Resta ismét lekövette a csapattársát, a skót feljött a harmadik helyre.
Közben a helyi meteorológiai szolgálat jelentette, hogy a közeli Aachenben ugyan záporeső van, de az elkerüli a pályát, vagyis a harmadik szabadedzést is megússzák szárazon. Mindez teljesen ellentmond azoknak a jóslatoknak, amelyeket a hétvége előtt kaptunk.
Tizenkét perccel a leintés előtt Alonso is felrakatta a lágy gumikat a Ferrarira, abszolút legjobb időt futott az első, majd a második szektorban is. A spanyol látványosan, agresszívan táncoltatta át a 150 Italiát a szegélyköveken, aminek eredménye nem is lehetett más, mint a legjobb idő (1:31.138). Rosberg rögtön több mint fél másodperces hátrányban találta magát a második helyen.
Nem sokkal ezután Massa 1:32.144-re javította a legjobb idejét, amivel feljött harmadiknak, de egy egész szekundummal elmaradva a csapattársától. a brazil valószínűleg több benzinnel ment, mint Alonso. Vettel és Webber közben a 8.-9. helyre csúszott vissza a Red Bull-lal, de még hátra volt az utolsó rohamuk.
Öt perccel a vége előtt Button, majd Hamilton is javított, a mclarenesek feljöttek a második-harmadik helyre, de Webber egy 1:31.178-as körrel hamar befurakodott az éllovas Ferrari és Hamilton közé.
Vettel mindent megtett, hogy lekoppintsa a csapattársa remek körét (érdemes megjegyezni, hogy a Red Bull KERS-e eddig hibálanul működött az edzéseken), de a világbajnok hiába futott minden szektorban egyéni legjobb időt, ez csak a harmadik helyre volt elegendő.
Mark Webber megkockáztatott még egy gyors kört a használt lágy abroncsokon. Az első szektorban tizedre egyforma időt futott Alonsóval, később még rá tudott tenni egy lapáttal, ezzel – az edzés során először – egy Red Bull állt az élre (1:31.049). Vettelnek azonban még voltak tartalékai, és egy utolsó rohammal 1:30.916-ra javította a legjobb időt, amivel megnyerte az utolsó szabadedzést.
Az utolsó percben még Karun Chandhok okozott kellemetlen meglepetést, amikor megállt alatta a Lotus (fogadni mernénk, hogy hidraulikai hiba miatt) a pálya szélén. Az indiai beugrópilóta a 23. helyen zárta az edzést, csak Daniel Ricciardót előzte meg a HRT-vel.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:31.401
- 17
- 2
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1:31.464
- 20
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- 1:31.829
- 12
- 4
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:32.169
- 20
- 5
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- 1:32.496
- 20
- 6
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:32.956
- 18
- 7
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- 1:33.014
- 20
- 8
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- 1:33.044
- 23
- 9
- Sergio Perez
- Sauber
- 1:33.264
- 21
- 10
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- 1:33.423
- 22
- 11
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- 1:33.551
- 11
- 12
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- 1:33.660
- 22
- 13
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:33.842
- 16
- 14
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- 1:33.905
- 21
- 15
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- 1:34.042
- 22
- 16
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:34.329
- 20
- 17
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:34.799
- 20
- 18
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- 1:34.822
- 21
- 19
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- 1:35.225
- 21
- 20
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- 1:36.905
- 21
- 21
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- 1:37.614
- 18
- 22
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- 1:38.068
- 20
- 23
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- 1:38.289
- 19
- 24
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- 1:38.568
- 17