Kobajasi Kamui a 18. helyről rajtolva kilencedik lett a Német Nagydíjon, Sergio Perez pedig a 11. helyen ért célba. De a Sauber főmérnöke, James Key így sem elégedett. Szerinte a japánnak Michael Schumacher előtt kellett volna végeznie és a mexikói is megérdemelt volna egy pontot.
„A pálya állapota a lehető legrosszabb volt számunkra a versenyen. Száraz, de hideg volt az idő, az ideális ív mellett pedig csúszott a pálya, ami megnehezítette az előzést. Ezért kellett a stratégiával játszanunk” – magyarázza Key.
„Lehetőségünk volt Michael Schumacher előtt célba érni, de a második etapban (lágy gumikon) nem tudtunk előtte maradni, mert Kamuit feltartották. Azt gondoltuk, amíg (Schumacher) előtt vagyunk, jól állunk a kerékcserével. De a Mercedes a lágy gumikat rakta fel neki, mi pedig a keményeket, ami nem volt rossz választás, de a forgalomban ragadtunk. Igazán jó eredmény lett volna az egyik Mercedes előtt célba érni” – mondja a technikai igazgató.
Sergio Perez egyszer megpördült a versenyen, a mexikói újonc ennek ellenére csak kétszer hajtott ki kerékcserére, a kettő között 33 kört húzott le a pályán.
„Sergio tizenegyedik lett, annak ellenére, hogy egy ponton a mezőny legvégén autózott. Ilyenkor meg kell kérdezni magunktól: mi lett volna, ha előrébből rajtol [Perez a 15. helyről indult] és nem pördül meg? Nagyon sokat ment a lágy gumikon és a tempója is jó volt, később a keményebb abroncsokon is. Egy jobb rajthelyezéssel nála is benne lett volna a pakliban a pontszerzés.”
Key szerint a Magyar Nagydíjon várható száraz meleg, valamint a poros, csúszós Hungaroring kedvezhet a C30-asnak. „A meleg, csúszós aszfalt elvileg fekszik nekünk. Oda kell figyelnünk a kigyorsításokra, de általában véve jobb eredményt várok a Hungaroringen.”