Mostanában kifejezetten jól megy a Ferrarinak, egymást érik a jó eredmények. De Maranellóban jól tudják, hogy a gyenge szezonkezdés miatt kell most kapaszkodniuk a Red Bull után. Az olaszok május végén leváltották és elküldték az eddigi technikai igazgatót, Aldo Costát, akinek helyét a McLarentől tavaly leigazolt Pat Fry vette át.
Nikolas Tombazis, a gárda főtervezője az Autosportnak elárulta: a Ferrari már hozzákezdett a 2012-es F1-es autó megtervezéséhez, méghozzá radikális felfogásban.
„Teljesen új felfogásban készül az új autó, több részletmegoldás is radikálisan más lesz. Az előző évekhez, a korábbi versenyautóinkhoz képest ez mindenképp jelentős változás, amit kénytelenek voltunk megtenni, mert nagyobbat kell lépnünk előre, mint korábban.”
„Ha körülnézünk a bokszutcában, azt látjuk, hogy minden egyes autónak vannak erősségei, még a leglassabbaknak is. Ez arra utal, hogy soha, senki sem kezdi teljesen tiszta lappal a következő autója megtervezését. De a mi esetünkben a változás mértéke elég nagy lesz” – jelentette ki Tombazis.
A főtervező azt is hangsúlyozta, hogy Maranellóban közben nem hanyagolják el a 150 Italia fejlesztését sem. A következő versenyekre (kezdve a Magyar Nagydíjjal) komoly fejlesztések érkeznek, amelyek az első és hátsó szárnyak mellett a Brit Nagydíjon sok vitát kiváltott, végül eredeti formájukban meghagyott kipufogógáz-rávezetéses diffúzort is érintik. „Ezen a téren egyértelműen sikerült plusz teljesítményt kicsikarnunk az autóból” – véli Tombazis.
„Még sok verseny van hátra és mi futamokat akarunk nyerni, ezért muszáj forrásokat biztosítani az idei versenygép fejlesztéséhez is. Az idei kutatásaink nem lesznek felhasználhatóak a jövő évi autóhoz, de vannak olyan fejlesztések, amelyek igen. Megpróbálunk prioritásokat felállítani, és közben úgy beosztani a forrásainkat, hogy minkét autóra jusson.”
Arra a kérdésre, hogy van-e még lehetőség az idei F150 Italia jelentős továbbfejlesztésére, Tombazis azt válaszolta: „Amíg nem nyerjük sorozatban a versenyeket, mindig van mit javítani egy autón.”