„Nekünk, versenyzőknek a Magyar Nagydíj az egyik legkeményebb próbatétel, a nagy meleg miatt ugyanis nagy a forróság a pilótafülkében” – mondja Vettel, aki a Nürburgringen idén először szorult le a dobogóról.
„Emiatt rengeteg folyadékot veszít a szervezetünk a verseny alatt. A pálya tele van bukkanókkal, amit az autónk egész jól el szokott nyelni. Mivel sok a kanyar, a pilóták szinte semmit nem pihenhetnek, ez teszi olyan megerőltetővé a Magyar Nagydíjat.”
A Hungaroring arról is híres, hogy nagyon kevés lehetőséget kínál az előzésre.
„Három egészen lassú kanyar is van a pályán, ezért rendkívül nehéz rajta előzni, akkor is, ha a célegyenes végén 315 km/órás sebességet érünk el” – mondja Vettel. Az idén bevezetett mozgatható hátsó szárny (DRS) azonban segíthet ezen a problémán.
„Az első kanyarban erősen ráznak a bukkanók, de ha jól gyorsítunk ki az utolsó kanyarból és kihasználjuk az elöl haladó autó szélárnyékát, ez kínálja az egyetlen igazi előzési lehetőséget. Az utolsó két kanyar is fontos, mert ott lehet előkészíteni a későbbi előzést. Az utolsó hajlat nagyon hosszú, csak várunk, várunk és várunk, aztán átrongyolunk a szegélyköveken és beletaposunk a gázba” – érzékelteti a Hungaroring nehézségeit a világbajnok.
Mark Webber nem véletlenül őriz kellemes emlékeket Mogyoródról. 2003-ban (még a Jaguar színeiben) a 3. helyről rajtolva hatodik lett, tavaly pedig kilencedik nekifutásra nyert.
„A magyarországi remek verseny, nagyszerű hangulata van. Szerintem ez az egyik olyan nagydíj, ahol a versenyzők legjobban érzik magukat. Budapestet, mint várost is nagyon kedvelem, rengeteg csinos kis étterembe mehetünk esténkét” – mondja az ausztrál.
„Maga a pálya elég rövid és nagyon technikás, nem hagyja az embert unatkozni. Kevés az előzési lehetőség, majd meglátjuk, hogy a DRS segíteni fog-e ebben. A Hungaroring egyébként fekszik a mi autónknak, tavaly nagyon erősek voltunk ott. Remélem, idén is azok leszünk. Jó lenne úgy elvonulni a nyári szünetre, hogy tudjuk, visszatértünk a győztesek közé” – véli Mark Webber.